Inlägg från: Mrs Firren |Visa alla inlägg
  • Mrs Firren

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Lycka till Snowgirl!

• Mrs Firren

Vi5 - En tanke bara som slog mig apropå att du inte vet vad du kan äta och att du är hungrig hela tiden. Är det läge att byta ut bröstmjölk mot ersättning? Jag förstår redan i förväg att du inte gillar idén, men på rak arm var det tanken som slog mig.

• Mrs Firren

Nu när jag kommer ihåg... Med så många nygravida i tråden - Är det någon som tror sig behöva och vill testa Sea bands mot illamående? Jag har nämligen ett par som bara ligger, upptäckte dem precis igen. Jag skänker bort dem om någon vill ha dem. Tänkte att jag frågar här först, annars slänger jag bort dem. 

• Mrs Firren
    Mosing skrev 2014-01-27 09:58:07 följande:
    Firren, än så länge mår jag inte illa men om det tilltar och de finns kvar så kan jag mycket väl vara en spekulant
    Bra, då sparar jag dem ett tag till!
    Snowgirl skrev 2014-01-27 10:10:35 följande:
    Firren, Du ska inte spara dom då? De är ju bra att ha när man åker båt och det blir sjögång.
    Nä, jag tyckte egentligen inte att de funkade så bra. Jag vet ju andra som de funkar jättebra för, så det är säkert bara jag som gjorde fel eller nåt. Tänker att det är bättre att de kommer till användning. Vi brukar inte åka stor båt så ofta heller och peppar peppar har jag klarat mig från sjösjuka de senaste gångerna. I ärlighetens namn åker jag helst inte färja, inte över natten iaf. Estonia satte sina mentala spår även om jag inte var drabbad på något sätt.

• Mrs Firren

Skönt att höra att det inte är bara är jag som nojjar över (natt)färjor. Jag tänker ibland att jag är hispig i överkant. 

Har ingen input om barnmagar och fullkorn, vi har verkligen aldrig märkt av någon konsekvens av det och då har vi ändå kört fullkorn på längden och tvären jämt till båda två.

Här har Stella istället ett segt virus som inte ger med sig. En och en halv vecka med feber, snor och envis hosta nu. Hon är inte jättesänkt men sover lite mer än vanligt och äter lite mindre. Tycker att febern ligger lägre på morgonkvisten men upp sen under förmiddagen. Antar att det bara är att hålla ut, så länge hon inte blir sämre så.

• Mrs Firren

Krya på dej Aigee! Helt rätt att ta en hemmadag ensam.

Kate - Hoppas på snar vräkning! Plötsligt händer det, du vet.

• Mrs Firren

Grattis Kate till nya familjemedlemmen!!

• Mrs Firren

Snow - Jag kan nog minnas att jag var rätt öm ett tag efteråt. Mitt MA satte igång av sig själv med rejäla sammandragningar och ont. Tyvärr slutade det inte av sig själv utan jag skrapades efter två (?) veckor. Men jo, ont hade jag ett tag efteråt. Men som du säger, blir det feber eller ännu ondare så kan det ju vara läge att kolla upp. Hoppas det onda släpper snart!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8