30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Ja, hon har kissat bra och druckit bra hela tiden. Tack för input!
Ja, hon har kissat bra och druckit bra hela tiden. Tack för input!
Gabi - Ja, vi varvar paracetamol och ibuprofen. Tycker att det sistnämnda biter bättre. Kate - Ja fy, hög feber är inte att leka med. Stella är exakt samma ålder nu som David var när han fick sin första och enda feberkramp. Eftersom vi inte visste vad det var trodde vi att han var på väg att dö (till synes ingen andning, blå om läpparna, fradga, medvetslös, kramper, ögonen rullade uppåt). Då blev det ambulans i ilfart. Så i natt fick jag krampvibbar när S var väldigt borta, andades ytligt och snabbt och hade lite ryckningar, vilket jag förmodade var frossa. Otäckt hur som helst. Men idag är hon piggare. Bekräftat virus iaf med symtom i hals och öron, dock ingen snuva eller hosta, så vi hoppas det lägger sig över helgen.
Kate - Jag har bara hört en som testat kvaddlar och hon tyckte det var toppen. Vore jag du och funderade på den metoden så skulle jag absolut testa. Ont gör det ju hur som helst, tänker jag.
varsågod = var så
Vi5 - Jag lider verkligen med er. Er senaste upplevelse med lillA låter jättejobbig, på flera sätt. Skönt att läkaren sa att det sannolikt inte kommer hända igen.
Här har det till slut visat sig att det med stor sannolikhet är tredagarsfebern Stella har, för idag på eftermiddagen dök prickarna upp på magen. Och hon är mycket bättre nu! Febern är nästan helt borta och hon har börjat äta igen. Leker lite men är mycket tröttare och gnälligare än vanligt. Och femårskalas har vi hunnit med idag också! Jädrar vilken skillnad på 4-5-åringar jämfört med 3-4-åringarna förra året, nu lekte de ju själva utan att tjafsa och vi vuxna kunde sitta lugnt på ändan och fika och prata. Perfekt!
Gabi - Ja, vi hade kalaset hemma. Vi hade pratat om att hyra en liten gympasal som finns nära oss men vi skippade det. Vi bor ganska stort, 94 kvm + inredd källare så de stora barnen rörde sig mellan markplan, övervåning och källare vilket gjorde att vi vuxna kunde fika lugnt. Eller lugnt och lugnt, det var tre ettåriga syskon med också.
Hur är läget Snowgirl?