30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Jättebra skrivet Stramalj! Ta hand om dej Vi5!
Vi5 - Skulle det funka att handpumpa ur lite? Jag tycker det gått bra med lite träning. Vad skönt om hon börjar sova lite längre! Heja!
Resande - åh fy, jag lider med dej i situationen. Skulle bara vilja komma ner och barnvakta ett tag så att du finge vila eller fixa det där sista med huset. Måste du gå på föräldragruppen? Jag tänker att: om det ger dej energi så ska du gå, men om det mest är stressande så ska du strunta i det och vara hemma och vila istället. Minns tyvärr alltför väl känslan av att bara vilja gå ut genom dörren... Många kramar!
Vi5 - Vilken rolig idé med en jordglob! Jag fick en när jag fyllde fem och har alltid diggat den skarpt. Hoppas det är lösningen för E att sova gott själv i rummet.
Vi5 - Jag hade absolut kört med den högre kudden. Vi har kört ganska höga kuddar till båda barnen från början eftersom de blivit förkylda ganska snabbt. Har för mej att det var dunkudde, som GHP skriver, och i fullstor vuxenstorlek som vi körde från början. Då kommer en större del av barnet upp i höjt läge, precis som du själv säger. Gör det som funkar, brukar vi tänka.
Mosing - Som vi säger till barnen - Vilken fin kompis du är!
Stramalj - Gud, vad skönt att du slipper en del av medicinerna och samtidigt slipper fara på provtagning ofta. *tummen upp*
Vi5 - Har ingen input om nappanvändandet men fastnar på det du säger om att "ta händerna i anspråk". Stellas fyra första månader bar jag henne i sjal hela dagarna nästan och hon sov lätt 6-7 h totalt per dag i den. Jag hade aldrig klarat mej utan den så jag kan bara rekommendera bärsjal. Jag hade en i ekologisk bambu från Aldoria som var kanon. Använder den fortfarande när S vill bli buren mycket vissa dagar. Det är mitt tips för att få händerna fria samtidigt som bebisen är supernära.
Gabi - Åh, vad skönt att allt såg okej ut även om bebisen är mindre än genomsnittet.