God kväll, länge sen jag kommenterade här.
Intressant det ni skriver om kissande barn, de stora alltså. Vi har en 2-åring som varit utan blöja dagtid sen strax efter födelsedagen i somras. Hon skulle säkert klara sig utan nattblöja om vi ansträngde oss.
Sen har vi en snart 6-åring som vi kämpar med för att han ska vilja/hinna/känna-att-det-är-dags att gå till toan och kissa dagtid. Det har lossnar rejält de sista två veckorna och antalet blöta klädomgångar från förskolan är mycket färre nu än för bara tre veckor sedan. Jag ropar inte hej än, men det känns väldigt bra.
Jag misstänker att han skulle behöva nattblöja ett tag till eftersom han dels sover så himla djupt, dels förmodligen har dålig pejl på att han blir kissnödig. Där måste vi tänka till rejält hur vi ska lägga upp processen för att få honom natt-torr. Det är ingen stor grej, men det är klart det vore en fjäder i hatten för honom att slippa blöjan.
Aigee - Mycket intressant det du skriver hon hormonet. Vi har kontakt med uroterapeut via habiliteringen. Ska komma ihåg ditt inlägg ifall vi inte ser nån ändring nattetid framöver.