Jossanjo, tack för dina tankar, jag har skrivit till henne nu, det kändes lättare än. Att prata med henne. Jag har skrivit ganska försiktigt, men vi får se hur hon svarar. Och när det gäller din väntan kanske du kan ta fram läkarens nummer och höra av dig och fråga iaf imorgon bitti.
Galia, tack för ditt svar och för att du trasslar ut mina tankar lite. När det gäller vår personalansvarige så har hon ju inte med saken att göra förstås, mer än att hon är med och upprättar rehabplanen. Hon lägger sig i rätt mycket och frågade mig förra året när jag var som mest utarbetad om vi funderade på syskon och jag var dum nog och svarade. Tror tom att jag svarade ärligt att det var del av problematiken att jag var nedstämd.
FK kontakten litar jag inte på, tyvärr, hon är väldigt regelstyrd och fyrkantig, men min företagsläkare är bra, även om även han då tyckte att jag var för dålig för att tänka på graviditet ( och i efterhand kan jag förstå på ett sätt vad de menade, men det är ju inte lätt att lägga sådana önskemål på paus om man är över 40
).
Tillbaka till rehabplanen så har du nog rätt i att det ju bara är de 25%en jag förlorar i så fall, jag tänkte fel och tänkte att jag kunde bli nollad och därmed även missa FP. Det kan jag avstå i så fall, men jag tror omöjligt att min FK handläggare skulle godkänna mer sjukskrivning än 25 trots ny anledning.
Däremot har jag tänkt att jag kan ta en vecka då och då nu, inte så bra eg, men ett sätt att hantera det utan att behöva berätta att jag är gravid. Vår personalansvarig skulle också berätta för "alla" om hon läste det i ett sjukintyg. hon har verkligen ingen koll på sekretess, har tom röjt en kollegas bekymmer för mig innan jag hann stoppa henne. Hon är oprofessionell värre.
I går och på dagen idag mådde jag bättre, men som det är just nu är det bedrövligt. Jag ska träffa företagshälsovårdsläkaren om ett par veckor och ska rådgöra med honom då. Tack igen för att du hjälpte mig att sortera lite.
När det gäller min vän tror jag det kan vara någon slags omtanke från hennes sida, det var en av familjerna som ställde upp så mycket när A dog och hon vet hur gärna jag velat ha fler barn.