• Vi 5

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

jossanjo, v 9+0 i morgon enligt min egen beräkning, enl senaste mens är det lite längre eftersom den mensen var ett missfall och äl då blev lite sen, men bm räknar efter den. Jag tror att jag enligt hennes beräkning är i 9+6. Stackare som mår så illa i v19. Jag mådde extremt illa när jag väntade A, och dessutom länge, fram till v 24-25 något och sedan de sista två månaderna med. Med E var det lite bättre, något mildare och slutade runt v 20-21 om jag minns rätt, även då mådde jag dåligt i slutet igen, men inte lika länge.

Mosing, ja även jag tänker faktiskt stundvis att det nog borde kunna vara lovande med tanke på hur jag mår, och tanken på att må så här förgäves är förlamande...

• Vi 5

Stramalj, ja jättenära! Och fy för rökare just nu, det är bland de värsta lukterna...

Jossanjo, ja man är väl lite knäpp som utsätter sig för det igen

Mosing, ja den tanken är jobbig, jag försöker att inte gå in i den.

Nu har vi varit på läkarbesöket. Hon skulle göra massa undersökningar först och hade en läkarstudent som också skulle klämma och greja, det kändes som en evighet men till slut fick vi göra själva ultraljudet och fick helt overkligt se ett litet Hjärta ticka. Väldigt overkligt! Det var rätt storlek enligt min beräkning, 9+0 och man kunde se gulkroppen och navelsträngen med. Skönt att allt ser bra ut så här långt. Men jag känner mig lite avtrubbad, så jag har inte tagit in det än.
    Jag fick Lergigan Comp mot illamåendet också. Just idag har jag mått lite bättre, det är kanske att jag har tagit Postafenet i 7-8 kvällar i sträck nu, hoppas att det är så och inte bara tillfälligt. Hoppas också att Lergiganet hjälper. Nästa anhalt blir KUB om några veckor.

• Vi 5

Glömde också säga, TACK för all support så här långt och för all tumhållning! HjärtaNi är guld värda!

• Vi 5

Stort grattis Resande!! Jätteroligt tycker jag! Och det är väldigt hänsynsfullt av dig att tänka på oss kämpare, men jag tror faktiskt att alla skulle glädjas med dig och andra som blir gravida! Själv tycker jag bara det är jobbigt med de som har inställningen att de kan "beställa" en graviditet en viss månad eller sådana som inte tar hand om sina barn/inte verkar vilja vara med dem och liknande och "skaffar" fler utan att blinka. Om ni förstår hur jag menar?!

Fö kan jag lättat säga att Lergigan Comp tar bort det allra värsta illamåendet på dagen och Postafen på natten, och det gör att jag nu känner mig betydligt bättre, och orkar tänka lite och tom göra lite tex leka med E en stund. Fy vad hemskt det är att inte orka med sitt eget barn Tur att det finns medicin. Jag är rätt däckad ändå, men som sagt stor skillnad!

• Vi 5

Jag blöder - mycket! mådde illa igår och jätteömma bröst ända fram till igår. Nu är brösten inte ömma. Jag har aldrig blödit under graviditet så jag är säker på mf. Åh nej, jag orkar inte...

• Vi 5

Jag har varit vaken sedan 3 blödningen verkar ha stillat sig, men jag har molvärk i mage och rygg som känns väldigt oroväckande. Kan inte ringa förrän vid 8.

• Vi 5

Tack vad gulliga ni är, på mvc hade de inga tiden väntar nu på samtal från kvinnokliniken, skulle ringa 10.30 (TeleQ). Blöder nu inte så mycket och mår iaf illa, har fått upp lite hopp vilket också är jobbigt. Är dock så orolig att hela kroppen är i olag, har varit på toa 5 gånger.

Hemulen, "intressant" att höra att du bara blödit denna gång, jag har ju inte gjort det med A el E inte ett spår. Mina mf har också varit mer smygande. Jag äter ju fortfarande Albyl och hoppas att det bara är det som retat slemhinnor. Men jag har blödit lite mer än att det bara kan vara de tycker jag och har lite molvärk med så just det är inte så lovande.

• Vi 5

De har ingen tid före i morgon (kl 11.30) och nu gick luften ur mig. Tror att jag väntar, hon sa att hon förstod att jag ville kolla så snart som möjligt, men för att "kunna fastställa ev missfall är det eg bra att det gått ett dygn till". Så sa hon att det ju inte behövde vara en missfallsblödning osv. Hon var förstående iaf.

Och nu är jag så trött och matt,( allt har runnit rakt igenom mig också av nervositeten). Orkar nog inte åka t akuten. Tror jag.Ska försöka sova lite så får jag se sen. Just nu är det bara rosafärgade flytningar. Tack för all peppning.

• Vi 5

Tack Hemulen! Det var ul i v 9+0 så det är kanske lite högra än 0,5 men är ju väldigt lågt i så fall.

Inget mer blod, men rosafärgade flytningar och har en "kladdig" känsla dock om ni ursäktar detaljerna. Inte ont heller men hade lite ilvärk fram på vä sida när jag skulle försöka somna. brösten är mindre ömma, men de brukar vara värst på kvällen. mår illa, men kanske lite mindre än tidigare.

Jag har sovit fram till nu iaf. Snart dags att hämta E på förskolan och måste äta något först. Tänkte ta fram lite påskpyssel sedan till E och mig som avledning. Tack för omtanken!

• Vi 5

Mosing, nej jag får åka själv, men det är ok ändå.

Tiden sniglar sig fram, jag har mått bedrövligt illa och har fortfarande bara blodblandat när jag torkar, så jag har faktiskt hoppats lite under em. MEN jag tycker att molvärken ökat lite och just nu är jag bara inne på att det är kört Maken måste jobba ikväll så jag får kämpa för att distrahera mig när E lagt sig.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8