• Vi 5

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Åh nej, jag orkar inte med detta, vaknade av en blödning nu igen, denna gång riktigt mycket mörkt blod, mörkbrunt nästan lite klumigt och jag fick också molvärk och känner mig väldigt obehaglig till mods. De andra gångerna har det varit ljusare och tunnare.

De sista gångerna med ljust blod har jag ändå känt mig rätt lugn att det kommer fr slemhinnorna, men nu känner jag mig nästan hysterisk. Har mått lite mindre illa några dagar och kände mig ju jättesjuk i helgen, kan det vara att fostret dött.

Vid mitt ma var det v13+6 som det konstaterades nu är jag 13+3. Fast då trodde de att det hade avstannat 2v tidigare iofs.

Förlåt att jag klampar in med mitt tråkiga nu igen, men jag känner mig så eländig och ensam och natten känns som att den kommer att bli lång. Jag som är själv med E och allt. Ni som haft blödningar, har det varit olika typer av blödningar?
    Borde jag inte få kolla igen?

Elsis, grattis till fint RUL!

Kaz, tänker på dig och hoppas att ni alla mår bra!

• Vi 5

Tack för support, googlade lite inatt och blev påmind om det ni säger om mörktblod som oftast är gammalt. Det vet jag ju eg. men det är verkligen knäckande när det bara rinner när man ställer sig och det ser så mkt ut.
    Nu har det lugnat sig och jag med. På natten kan jag verkligen skena iväg och såg framför mig hur allt skulle komma ut när jag var själv med E. Funderar ändå på var det kommer ifrån. Jag simmar ju med E varje ons så hade det varit slemhinnorna borde det väl vara ursköljt?

• Vi 5

GHP, nej tror inte det, brukar ha 27-28 dagars cykler.

Nu har jag pratat med en bm på mvc som sa att man inte gör något när det inte är färskt blod och jag var ju på ul förra veckan. Ska däremot ringa direkt till KK om det nu följs av färsk blödning. Var inte jättelugnande direkt, men det är ju så här det är.
    Jag tyckte inte riktigt hon lyssnade på att läkaren bara kollade om tappen hade öppnat sig pga sammandragningarna och inte letade blödningsorsak (eftersom vi då hade hypotesen att det var Albylen och då de ju lugnat sig när jag slutat med Albyl någon vecka innan). Men det är väl inte så ofta de hittar en orsak ändå. Bara att stå ut med ovissheten om var detta ska sluta alltså.

• Vi 5

Tack igen, de har säkert skrivit i min journal att det var en brun blödning, de är rätt noga. Med det och med att läsa när man ringer med. Plus att det är jättesvårt att få tid på gynakuten, så ringer jag nu får jag kanske tid på mån. Då blir det vanliga akuten och jag vet inte om jag orkar. Funderar på en strategi att försöka se detta som en sista avslutande "hej då blödning" med rester från de gamla färska blödningarna. Och försöka ha en mer positiv approach. Det har inte kommit mer utan är bara lite rester.. I helgen kommer nu min syster ner också och stannar lö lunch-sön em så det är skönt. Det gör att det känns mer uthärdligt.

Uppi, hoppas att det blir trevligt ändå och möjlighet till avkoppling med. Reser du med någon som vet att du är gravid så du kan anpassa takten lite? Och jag tror du har rätt om att min kropp signalerar starkt nu. Syrran har sagt att jag bara ska ligga i soffan/sängen när hon kommer. Fast jag har inte sagt något om blödningarna till henne. Tyvärr är även hon rökare så jag kommer få svårt att stå ut med lukten, men det är det värt
    Jag hoppas fö att du har trevligare saker att tänka på på din resa än på mig

• Vi 5

GHP, ja jag sa till henne det förra gången kunde inte hålla tyst. Men hon är väldigt hänsynsfull och röker knappt alls här, och förstås bara ute. men jag är extremt känslig och tyckte saker hon inte ens nuddat vid stank, så det hänger mest på min dagsform.

PW, nja hon vet en del, men hon har mycket runt sig och jag brukar inte prata så med henne.

Resande, ja illamåendet har nog lättat lite under dagarna iaf vissa dagar, men intressant nog så varje gång jag bekymrat mig för mindre illamående slår det till efter ett tag igen. Skönt och jobbigt samtidigt. Mår pyton just nu och det blir som du säger än värre av vissa saker som trötthet, lukter osv.

Drutten, nästa är ul 14 maj, men ska till min braiga bm på tisdag. Om jag nu får behålla graviditeten till dess.

Kaz, underbart att få höra om förlossningen! Puh för krystvärkar när man inte får krysta för att de inte roterat klart, urjobbigt och tar på krafterna.hoppas han kommer på hur han ska suga, kan det inte vara så med "välnärda" nyfödda att det kan ta längre tid innan de vill ha något? Så sorgligt att Sara blev ledsen att ni skulle vara kvar, blev lite gråtfärdig av att läsa det. Kram till dig!

Ingen mer blödning, så det verkar ju lite lovande, men mer katastroftankar än vanligt. Och mycket molvärk. Men det kan man ju ha i perioder försöker tänka positivt men har varit helt gråtfärdig hela dagen och känner mig endam och ynklig.
    Har berättat för 3 kollegor i dag pga det och de var fantastiska, och en har tom hört av sig om att jag kan ringa när som helst, även på natten om jag behöver hjälp. Alla hade förstått att jag var gravid. Så det känns skönt att veta att det finns lite back-up även i natt och när min syster åkt hem.

• Vi 5

När jag ändå tar upp tråden måste jag berätta att E anammat detta med att inte orka, jag sa att vi behöver handla i morgon, då sa han allvarligt "men mamma, vi orkar nog inte det, vi är för trötta, pappa får göra det, vi måste vila förstår du". (Han har inte greppat att pappa inte kommer hem på länge).

• Vi 5

Tack vad ni är snälla, jag blev väldigt rörd av ditt inlägg Galia. Tack jag sov helt ok inatt, inget mer blod. Illamående som vanligt och sprängande huvudvärk. Nu är kära syster här och jag har sovit sedan kl 13.30 medan de varit ute och nu spelar spel. Skönt, känns mycket bättre idag!

• Vi 5

Jossan, fy så himla dåligt! Hon beteer sig fruktansvärt oprofessionellt! jag tycker absolut att du ska ring/skriva till chefen! Skriv ned det som hänt (tider för besöken, besked du fått osv) om det blir anmälan, det är så lätt att glömma detaljer när tiden går. Förstod jag dig fel att du skrev att denna undersökning skulle göras när de fr Huddinge skulle komma?Fanns det ingen annan där så du kunde be att få byta? Kram också för att allt blev så ovisst och jobbigt igen!

Resande åh vad skönt! Förstår verkligen att det var en lättnad!

Kaz, bra med fikat på söndag! Samla ihop det och "bränn av" så att ni får egen tid att landa. Och så är det så roligt att höra om S och S som är så fina storasyskon!

• Vi 5

Uppi, grattis i efterskott. Även jag tycker att dina tankar om din flicka är väldigt fina och jag tror att sådana tankar hjälper en med sorgen. Jag tycker att det är skönt att tänka att jag bär Albin i mitt hjärta och ser honom verkligen inuti mitt hjärta som bild (min man ritade det en gång när vi var på förlora barn seminarium och då ritade han också in E som då låg i min mage).
    När det gäller illamåendet tror även jag att pressen just nu, även med kub ger mer illamående. För mig har de allra värsta v varit fr ca v 10-14/15, så det låter inte konstigt i mina öron att du mår dåligt! Bra att du stannade hemma! Håller tummarna (detta slitna uttryck) för ert KUB.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8