Pyttis, jag har också extremt bra luktsinne i vanliga fall, så det är nog därför det blir så himla jobbigt nu. Fy för upptagen toa i det läget, tur att du hade en påse
Mosing, åh fy 17, stackars dig lät inget vidare alls. Jag har också varit matgförgiftad på flygplan till Bangkok en gång, men då var jag inte gravid, men det vill jag knappt tänka på.
Hemulen, uack, så vidrigt, stackars dig, strongt att du gick tillbaka,, fast vad ska man göra. Det är ju inte så långt kvar, men känns på något sätt jobbigare och jobbigare ju närmre jag kommer.
Cilla, ja han är ju superrutinerad och var med och uppfann nupp, det har jag koll på. Men jag tänker ändå att det kan vara ovant om man inte gjort det på 2 år...
Kaz, låter jobbigt med förvärkar, men förstås lättare att stå ut om man inte är orolig av dem.
Fredrika, jag vet inte om jag vågar, dels för biverkningar, som jag alltid får av mediciner, men också för att jag ju då inte skulle märka om illamåendet försvann och det var mf på g. Nu kan jag ju inbilla mig att så länge illamåendet är konsant borde hormonerna iaf inte vara på väg ner. Fast det är ju en lite falsk illusion eg. Mest är det biverkningarna jag oroar mig för, men just känslan av att jag då kanske skulle gå runt med falska förhoppningar känns som lite bidragande.
Förlåt att jag hoppar in och spammar så här, jag har ett sådant behov av att prata av mig märker jag. Vi har inte berättat något än, mer än för syrrorna. Och nu när det närmar sig vul bli jag mer och mer nervös, och i dag var det flera timmar som jag bara hade lite svagt molande illamående och jag fick en jätteobehaglig känsla av att allt var kört, fick tom för mig att jag blödde och var superkort mot grannen för jag kände att jag bara måste få gå in och kolla om jag blöder. Men det var inget och nu har illamåendet kommit tillbaka igen. Jag märker att det nu blir svårare att värja sig mot oron, tänk om det inte finns något där på tisdag. Det går ju inte att veta, och just denna ovisshet är så bedrövligt jobbig. Jag har ändå lyckats hålla oron ifrån mig hyfsat bra dessa veckor, kanske för att jag mått så illa att jag knappt kunnat tänka på annat, men nu idag var det som en svart avgrund öppnade sig och oron bara vällde fram. Det är ju verkligen min sista chans, och är det inget nu tror jag inte att jag orkar med fler försök, då kastar jag in handduken. Tur att ag har en föreläsning att förbereda och sitter på jobbet och distraherar mig (som ni märker jobbar jag ju jätteflitigt just nu).