• Vi 5

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Tack alla för ert stöd, det betyder massor för mig och är det som får mig att klara att härda ut denna ovisshet! Jag har konstigt nog sovit ganska bra. Ännu inga mer blödningar, har fortfarande molvärk men inget annat, lite mindre ömma bröst kanske. det är nästan så att jag börjar hoppas lite att det kan vara bra ändå. Inte så jättelång tid kvar till undersökningen nu.

• Vi 5

Allt är bra med lilla pyret!!! Ofarlig blödning, troligtvis från slemhinnan.
    Är så lättad och glad!!! Tack alla för allt stöd. De var först försenade och sedan var det en kandidat som skulle känna o greja men hjärtat slog fint och pyret hade växt till 3cm, precis v 10+0.

• Vi 5

Jossanjo, men fy så oroligt! Stackars, stackars dig! Det är dessutom hemskt dåligt att hon som gjorde förra ul inte reagerade mer på skillnaden mellan huvudets mått och lår och bukmått! Och att dessutom inte lyssna på dig om datum. Jag hoppas att det anmäls. Det kan ju vara som de andra säger en bebis med litet huvud, har någon av er små huvuden tex? Det vore väl bra om ni hann med FVP innan ni åker så att ni kan få besked om bebisen inte mår bra...Det tar väl ca 3 v innan man får svar om de gör fullständig analys, snabbanalysen som bara visar de tre vanligaste avvikelserna tar bara några dagar. Jag hoppas så på bra besked för er!

• Vi 5

Hemulen, ja Kub är om drygt två veckor, vi ville göra mkp el FVP men i vårt landsting är det tvärnej om man inte har risksiffror på KUB. Vi har försökt argumentera, men det verkar inte gå, de sa att vi iaf får göra KUB först och kan få diskutera igen sedan. Jag borde väl få rätt hög risk bara på min ålder, men vi vill också göra mer analys än bara de tre trisomierna. Tänker att man ändå löper större risk för det med i min och makens ålder. Vi tar det nog privat annars.
    Hur mår du?

Kaz, ja hoppas slippa mer sådant. Har jätteont i magen nu av all oro och har tagit dubbeldos omeprazol. Jobbigt nog är jag ändå orolig, tycker att jag har så mycket molvärk, men försöker intala mig att det ju såg bra ut.

Cilla, vad gulligt, det har jag behövt i de andra grav, så om jag kommer så långt så tar jag dem gärna.

• Vi 5

Snabb fråga till er experter, om jag tog Lergigan nu ikväll och sedan ca 15 min senare kräks, kan något ha hunnit tas upp eller kan jag ta en till?

• Vi 5

GHP, jo det kan ju vara växtvärk det har jag också haft jättemycket av de andra gångerna, men jag tycker det känns lite mer "spänt", lite kramp-aktigt, minns bara själva molandet.

• Vi 5

Milla, nej vi börjar med landstinget så får vi se sedan. Fint att Crokus verkar så bra!

Någon som såg min fråga om Lergigan och kräkning ovanför?

• Vi 5

Jossanjo, att vi vill göra FVP handlar om flera saker, dels att jag inte vill få ett barn som kanske behöver lida och/ellerom man tex kan se att det har en avvikelse där barnet bara kommer att leva en kort tid,och dels att vi börjar bli så pass gamla att vi inte vet om vi orkar med ett barn med grav skada, vi har båda arbetat med barn med svåra funktionshinder och sett hur lite hjälp föräldrar får med avlastning och hur svårt det kan vara för de barnen och ev syskon. Och här tänker vi mkt på E. Men också på hur barnet skulle klara sig när vi dör. Men jag tror inte att jag skulle avbryta vid "vadsomhelst" utan just svårare avvikelser. Annars blir det mer för att förbereda sig och få veta i god tid. Jag förstår att det är mycket att ta in för er nu! Kram!

• Vi 5

Jossanjo, skönt att du ändå känner dig lugn och att de i Huddinge verkar veta vad de pratar om och kompetenta. Men y vilken jobbig resa det blir ändå! Håller alla mina tummar och tår ör att allt ser bra ut i morgon, fvp eller ej. Kram.

förlåt att jag inte hörde av mig igen, jag var så däckad av illamåendet och tröttheten att jag bara inte orkade. Jag ringde faktiskt 1177 som sa att det brukar ta 30-40 minuter innan det tagits upp, men hon lät ändå osäker och pratade m "ev en halv tablett till", så jag frgade om jag istället kunde ta postafen som ju är en annan substans och det tyckte hon. så jag tog en postafen och sover bra på det, tack och lov, så jag somnade rätt snabbt, men tiden innan det var förfärlig. Mår väldigt illa i dag med, men jobbar, och har varit och tagit KB-blodprovet. Nu snart möte och jag hoppas vi får en smörgås där som vi ofta brukar få för annars kräks jag nog...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8