Inlägg från: Barbabok |Visa alla inlägg
  • Barbabok

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Sarah usch otäckt att inte se! Gårdagen var trevlig här, min mamma, lillasyster med karl och barn 1+ och väninna med karl, nyfödd 11dgrs och barn 1+ var här. Vi grillade på vår altan. Kändes som fsk-fest med alla små. Innan var vi på traditionellt firande med midsommarstång och spelemän.

• Barbabok

Komsikomsi trådbebbar!

Pandora, oj usch vilken pärs, skönt att vara hemma och mysa nu då förstår jag

Här har jag ringt repr.centrum U:a och de var osäkra på mina frysisar. SSK jag pratade med skulle ta upp frågan med överläkare och återkomma. Känns märkligt att de inte vet svaret på om man har rätt till sina frysisar eller ej? Jag kan tycka att jag inte borde vara den enda som frågat. Jaja, tålamod är en dygd      

• Barbabok

Åh svaret var inte bra men begripligt.
    I vårt fall får vi återkomma när/om vi vill använda blastocysterna, och då frågar de i sin tur donatorn då om han är villig att låta oss använda dom. Hans första medgivande vid donation gäller nämligen max 6 barn plus 6 syskon (ett per barn). Så, när vi bestämt oss kan vi bli nekade
    Det går ju inte att gardera sig med IVF i Dk då för då är jag ju äldre och äggen kanske inte ens är ok längre. Dessutom är det inte aktuellt nu heller. Jag helammar. Tidigast om ett år.
    Världsliga problem kanske när man haft turen att få två fina barn när utgångsläget var noll chans.

• Barbabok

Tack. Jag gillade inte svaret bara att valet inte var vårt, men chansen finns trots allt så vi får acceptera. Oavsett är det inte aktuellt förrän i så fall nästa höst som tidigast, jag ska amma klart och det ska passa in med en del andra saker. Ingen stess.

• Barbabok

Igår ritade J1 sina första huvudfotingar, jättefina (med reservation för att vi sällan ritar och hon kanske redan gjort såna på fsk?)

• Barbabok
    Mosing skrev 2012-06-26 20:02:48 följande:
    Glassgrisen, egentid - du syftar på att vara ensam med bebis va? Så ser jag på egentid också nu för tiden

Just så är egentiden numer formad ja

Njuter av en kall baccardi breezer pineapple som nån lämnade efter midsommar, ljuvligt gott!   
  • Barbabok

M73, mina tummar har du! Jag vet inte hur många dagar man får gå över här men övertidsmötet hålls 41+6 för då fick jag J1 minns jag.

• Barbabok

Litet dilemma, J1 vill absolut sova i vår säng igen. Det höll alltså 5v att hon var åter i sitt rum. Egentligen gör det inget då maken ska köpa en egen säng pga snarkandet, men tids nog har vi ju tänkt att sova tillsammans. 4 blir aningens trångt i vår säng Obestämd Nu har hon fått sova med mig 2 nätter då hon vaknat och storgråtit i sin säng, men nä jag vet inte...

• Barbabok

GHP & pysslig, nu är det egentligen inget utrymmesproblem då maken sover på soffan, men tänker framöver. Vi vill väl ha en relation i sovrummet med Skäms så småningom.
    Jag försöker lägga J2 i sin spjälis men ofta hamnar han bredvid mig då jag också delvis liggammar, iaf. på morgonkvisten. Klart hon är svartsjuk. Vi pratade lite igår och hon bekände på frågan att det nog inte var så skoj med lillebror men vi kom överens om att vi inte gärna kunde lämna tillbaka honom utan han fick väl stanna Obestämd

Maken gillar inte Js säng alls utan vi ska köpa en bättre att ha i vardagsrummet, knasigt möblemang men vad gör man inte? Hon har ett väldigt litet rum så mer plats där finns inte. Jag sover såklart gott i dubbelsäng med J2, problemet är att maken sover jätteilla och J1 vill in till mig.

• Barbabok

Nu låter jag nog negativ men,
    Billa, jag vill gärna ha J2 i sin säng om det går, och den får inte plats i hennes rum. Det blir lite bökigt att springa emellan på natten, plus att vi stör nog alla då. Jag försöker få honom att sova i sin säng men ligger gärna och ammar. Dessutom är det öppet bakom J1 säng mot elementet (ligger en bred bräda där som skydd men den sitter inte fast, och mot  fronten är det öppet sånär som på en brädkant vi stuckit ner mellan säng och madrass som fallskydd. Vet inte om jag vill klämma in J2 mot någon av de sidorna. Funkar fint för J1 däremot.

Resande, J1 somnar oftast fint i sin säng men vaknar ofta på natten helt gråtig och vill in till mig, det känns grymt att tvinga henne kvar där inne då   

Usch, kom till BVC och upptäcker när jag tar upp J2 att han stinker kattkiss! Fy Vi har en som protesterar här hemma genom att kissa på golvet i köket ibland, men i babyskyddet, snuskigt! Ska ner i tvättstugan nu och hoppas på det bästa.

J2 väger iaf. 5110g på 5v+1dagskontrollen, matglad jajamensan! Nästan 2 över kurvan. Var ska detta sluta?     

• Barbabok

Tyget är handtvätt men värre med frigoliten? Jag har en superb spray Yokoair som tagit det mesta tidigare så jag chansar på den nu med.

J1 ligger +1 på längd och vikt, jag är lång, donatorn vet jag inte så mycket om, de försöker matcha längd/vikt men om det lyckats vet jag förstås inte. Maken är aningens kort 173 bara men det påverkar inte barnen. 

• Barbabok

Tack för input. Jo jag nekar inte henne att sova med mig nu när det är så nytt, hon får väl tröttna själv vilket förhoppningsvis sker snart då J2 skriker så hon vaknar   Kanske om maken har en säng i v-rummet att hon vill sova där? Äsch det löser sig nog. Bara alla får sova.

• Barbabok

Slänger mig in i debatten. Jag är mellansyster av 3 helsystrar, senare fick mamma en dotter till med ny karl medan min pappa fick tvillingdöttrar med ny kvinna. Så, jag har 5 systrar

• Barbabok
    M73 skrev 2012-07-01 11:49:58 följande:
    Grattis!

gnäll; detta att min kropp fått för sig att den behöver mat åt typ dubbelt så många bebisar? o att hon i det läget hellre sover? Bäst att sitta i soffan för ställer jag mig upp tippar jag nog frammåt med de här fotbollarna under hakan... (lyxproblem kanske) 

Jag tror rumpan byter plats med boobsen, för den försvinner nämligen efter bebis tittat ut!
  • Barbabok
    M73 skrev 2012-07-01 16:07:04 följande:
    Barba; här försvinner ingenting... ;)

Nähä, här puschades en del uppåt åt sidorna (love handles), resten hamnade på framsidan. Aka ladugårdsvägg   med mjölkcentral.
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8