30+ som väntar/har fått syskon, del 8
hoppsan nu ska jag visst få ö-tid ändå, för att det är lö+sö. Man tackar, om det nu hålls
Jag ska absolut fråga när jag är där men då får jag nog vänta tills jag hittar tid som passar då det verkar lugnt.
hoppsan nu ska jag visst få ö-tid ändå, för att det är lö+sö. Man tackar, om det nu hålls
Jag ska absolut fråga när jag är där men då får jag nog vänta tills jag hittar tid som passar då det verkar lugnt.
J är jätteintresserad av bebisar och har varit länge, hoppas det håller i sig.
Däremot är hon lite oroad över att mamma får ont i magen, att bebis gör illa mig (sparkar) och att det ska göra ont när han kommer ut. Vet inte riktigt vad jag ska svara då jag faktiskt sagt att efteråt kommer mamma ha lite ont i magen och att man då måste vara försiktig.
Idag har jag lämnat J och sitter nu hemma, "ledig" till 14 ca. Det knäppa var att chefen ringde i morse 7.17, seriöst, jag är HEMMA nu, låt mig vara! Jag svarade inte.
Oj firren, hoppas på normala värden och snar hemgång.
Hej Pupetta, jag har en tjej f. 09 och snart en son, snittas 23 maj.
Firren nice att bebis får växa ett tag till, jag är först så du vet
Bilbarnsstolar igen!
Nu tog jag fram Js gamla Brio primo som är ok, ska vara i framsätet. Tänkte då sätta hennes AG DuoFlex XFP bak i bilen, men den tar bara 18kg där! Framsätesmonterad räcker den till 25kg. Hon är redan nu rätt tung så den duger alltså inte länge till. Då kikar jag på en Two-Way för den har jag läst ska vara allra rymligast men får XFP pch Two-Way plats efter/bakom varandra tro? Funkar den i vår bil öht?
Måste jag hinna ut och prova i butik i helgen, för nu tänkte vi ju montera om stolarna. Eller ska jag titta på nån annan modell till J, för XFP får alltså hamna fram till lillebror när Primon är urväxt. Bakvänd J förstås.
Mäh så irriterande, nu verkar det som att bebis bör sitta i baksätet, då behöver vi ingen ny stol (än).
http://www.ntf.se/konsument/fraga.asp?rankning=Ja&RecID=1424&KatID=29
Älgen, ja jag törs nog inte sätta båda bak just nu, ska nog införskaffa en sån där spegel. Sitter hon fram har hon ett gäng kilon kvar att växa i, och stolen är absolut inte trång än, så lillebror får sitta bak i Primon till han är större. Ska bara hitta stödbenet till den stolen, nånstans i källaren?
Nu har boandet kommit igång, har rensat ur glasburkar i burk/plast/matlådeskåpet, herrejä*lar vad skräp det stod där inne! Nu ser man vad som finns där igen
Jag ska börja med matlådor också, inte till mig men maken behöver till J när jag är inlagd, vegetariskt är inte hans starka sida, blir mest omelett och pannkaka. Det gillar hon, men kanske inte 5dgr i rad.
Sarahkka, skönt att det var bra. Jag hade en sån kväll häromveckan där allt var sådär alldeles för lugnt men fick tillslut respons av liten. Usch vad man är snabb att oroa sig.
Grattis Pandora