Inlägg från: Barbabok |Visa alla inlägg
  • Barbabok

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Jag lagar det mesta i gjutjärnsgryta/stekpanna. Spenatsoppa idag. Idag tog jag 2 duroferon, vill minnas att magen inte gillar dom så värst men mest att jag mår illa av det.

• Barbabok

Behöver råd.
    Varje gång jag lämnat nu på morgnarna säger alltid fröken åååh vad fin klänning/tröja osv du har J, och hon skiner som en sol. Jag vill verkligen inte ha fokus på hennes utseende, hon är för i h-e 3år! Var ligger genuspedagogiken där? Det är fiiiin för hela slanten vare sig det gäller kläder eller en teckning eller vad som helst.
    Duktighetsstämplad i hela pannan  
    Jag tror dessvärre att fröknarna kommer att ta illa upp om jag säger det rakt ut. 2 fsklärare (en ung och en medelålders) och en barnskötare (runt 40 utländsk). Alla gör lika fel (i mitt tycke).  

• Barbabok

Ja jag har den boken, superbra! Men vet inte hur jag kan få fram budskapet, hon har nyss bytt till den här avd. och jag känner inte fröknarna värst bra. Jag hintade lite på utv.samtalet att J är väldigt fokuserad på kläder att jag tyckte det var dumt men det verkade inte trilla ner nån polett där inte, hon den "unga" (25-30) är väldigt fnittrig.

• Barbabok

Ja så sant att många föräldrar gör så. Tänker på de stackare som aldrig får höra nåt, alla får ju inte nytt.
    J får grymt mycket kläder men jag lägger inget värde i det, jag tycker det är praktiskt att ha gott om kläder och jag köper på alla avd. så ena dagen är det spindelmannen och nästa Kittytunika.

Jo jag ska ta det med genus, synd att jag inte funderat på det innan mötet igår, då hade jag kunnat fråga mer ingående. Det är jämt så stressigt när jag kommer, precis före mellis. 

• Barbabok

Hej Norr
    Hur länge sen är länge sen?

Jag är dessvärre så dåligt insatt/dåligt minne (tidig demens?) men kan iallafall berätta att jag ska få en grabb den 23e via snitt, J ska bli storasyster   

Firren ska ha strax efter mig, Kasperina växer och frodas Åh det är mer...  

• Barbabok

Milla precis, jag brukar fråga typ så om den är skön osc när hon säger fin om sig själv.

Resande, ja det är så mycket bättre tycker jag.

• Barbabok

Man kan undra varför jag istället för att jobba sista dagen idag ställer upp och jobbar lördag fm och ev sö fm också? Hjärnsläpp? Jag får ju inte ens övertid, bara mertid. De andra 2 heltidarna ville inte och nån "måste".

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8