-
Så enkelt är det inte, då jag är FL får inte nån annan vabba, jag förväntas ta hand om alla barn. KS medger inte sjukskrivning. Moment 22.Älgen skrev 2012-05-21 10:13:11 följande:Nu kanske ni inte har nån som kan vabba åt er men du vet väl Barbabok att vem som helst som jobbar i Sverige (och kan få sjukskrivning) även får vabba, åt vilket barn som helst. Jag har ex vabbat för syrrans barn. Inte helt populärt hos min arbetsgivare men i ert fall förstår ju vem som helst att ni inte kan stanna hemma pga ögoninfektion liksom.
-
Nej såklart, men han är ju tillgänglig. Är han hemma kan inte han överlåta tfp. Det har han ju redan. Var en tråd om detta här på fl för inte länge sen där många av de kunniga svarade.
Älgen skrev 2012-05-21 10:28:36 följande:Fast om man ligger inlagd på sjukhus så kan man ju inte ta hand om barnen. Kolla med försäkringskassan. Det är ju en sak när du kommit hem igen men medans du är på operationsbordet och eftervården så funkar det ju inte.
-
Nu verkar hon piggare men ändå. Jodå jag är rätt insatt i regelverket, dubbeldagarna känner jag till.
Jag har faktiskt kompledigt från jobbet denna vecka. Men oavsett, nä reglerna är sådana.
Har han tfp (de 10 pappadgr) ska han ta hand om henne. Han kan inte överlåta tfp då han nyttjar dem själv.
Jag kan inte överlåta något, jag har ingen tfp att överlåta, jag är varken sjuk eller vårdar barn?
ÄVen om vi kan ta dubbeldagar kan han inte samtidigt överlåta tfp för samma dagar ju. Är någon av oss lediga med stöd av FL-lagen har vi ingen tfp att överlåta heller. -
Frågan är redan ställd, det är faktiskt så illa.
www.familjeliv.se/Forum-15-436/m64811158.html -
Ännu ett moment 22 verkar det som Nä man får väl snällt betala nån som kanske kan vara hemma hos en med ett sjukt barn, eller be nån ta en semesterdag. Vilket verkligen inte många kan/vill.Kasperina skrev 2012-05-21 20:47:50 följande:Sånt där gör mig så förbannad! Ska man ta med sjuk unge på förlossningen då eller?
-
Billa, jag tror syrran som är sjukskriven säkert kan rycka in, mamma jobbar o hela makens familj är utomlands. Men J är nog mest förkyld, hon ska gå imorgon, får se om hon orkar. Hoppas.
-
Milla ja är det sjukhusbesök så är det märkligt nog ok. Nu fick jag veta att syrran börjar sin flytt imorgon (lghtbyte), J får allt orka fsk!
-
Jaha då var man uppe med tuppen. J surade som vanligt och ville inte gå upp men nu har de åkt. Hon tar till bebisbeteendet direkt, pratar gnälligt/obegripligt och vägrar allt. Hoppas det går över snart. Imorgon måste vi upp ännu tidigare, ska vara på sjukan 7.
-
Åh det ska bli jätteskönt att få vara på BB utan övriga familjen (nä inget dåligt samvete) bortsett från att jag förmodligen kommer att ha ont. Sover illa bredvid J och det är så jäkla varmt inne. Gillar bara inte avd. jag ska vara på, där delar man ofta rum. Tanken på nån "familjen annorlunda" i samma rum lockar inte.
-
Mrs F, så skönt att veta att han får fortsatta rutiner (småbarns) och fler timmar. Önskar nästan J hade fått gå ett tag till på småbarns, iaf. till efter semestern, hon trivs inte riktigt bra på storbarns, inte samma rusch på morgnarna dit inte.
Nu ska jag snart passa på att åka och handla mat (godis) så att allt sånt är klart. Kiosken på sjukan är inte känd för sina bra priser direkt.