Inlägg från: Barbabok |Visa alla inlägg
  • Barbabok

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Mrs F, jag kan bara tänka mig sömnbristen (spontan tanke), då man inte har möjligheten att vila med bebis längre utan måste fixa allt med stora barnet också. Jag kommer till test på torsdag då börjar maken jobba igen och jag ska ta morgnarna.

• Barbabok

Måste förresten klaga lite på PoP! Vi var där igår och skulle kolla efter solskyddshatt till J2, expediten (ung tjej) dök på direkt vid dörren och frågade om vi behövde hjälp. Tyvärr fanns inte hattar i hans strl så ok, då behöver vi inget säger jag. Men J1 hittade leksakståget de har står längst in i butiken och stod där och lekte, då går tjejen dit och frågar J1 om hon inte vill ha en klänning eller så? Vafan! Gör man så? Tror hon en treåring har egen ekonomi eller.

• Barbabok

Erkänner att jag är sååå bebissugen på en trea jag lovar att maken i n t e håller med om den iden . när skulle vi hinna?

• Barbabok

Här var första BVC-besöket avklarat (hon var här efter BB först). "Lillen" har gått upp 310g på en vecka! Dessutom har han växt 2,2cm (56,2cm lång) på 14dgr vilket jag misstror utan snarare att han var längre på BB än vi lyckades mäta då han var lite V-formad. Var ska detta sluta?

• Barbabok

chiqita, heja dej! Snyggo

Här får jag snällt gömma mig i vassen, får ju inte träna alls pga KS

Hej Zazz, jag är nybliven tvåbarnsmamma, en flicka på drygt 3 och en pojke på 16dgr, kallar dom J1 och J2 i tråden.     

• Barbabok

Jag känner mig ok, magen har potential att bli fin igen, det är tröst nog ( bara 6-7kg kvar). Längtar efter att få komma igång bara men lite promenader får det bli, J1 har ju numer ståbräda vilket hon gillar

• Barbabok
    Zazz82 skrev 2012-06-09 11:29:00 följande:
    Hur gammal var nu
    J1?? Fungerar det bra med stå bräda? Tror inte min vildning hade stannat kvar på en bräda ärligt talat han hade klivit av i farten.. hahaha

Hon blev 3 i mars, men hon är lat. Går inte gärna utan har haft en egen vagn. Nu köpte vi en Bugaboo till lillen så hon fick helt enkelt gilla läget.
  • Barbabok

Efter sura ord och en make på soffan igen så föreslog jag idag att vi köper en till säng och ställer i TV-rummet.
    Han snarkar
    Det funkar inte att jag går och lägger mig, somnar, nattammar varannan timma, sen kommer han när han vaknat från slumret i soffan och kommer in och snarkar=jag klarvaken och arg. Det få bli en sån lösning för sömnen är bara så viktig. Det var ok tyckte han som också vill sova. Så småningom ska vi bygga 3 sovrum i källaren och då får vi alla bättre plats. Det måste vara amningen (tidigare graviditeten) som gör att jag är så lättväckt. Plus att han gått upp i vikt och snarkar mer.

• Barbabok
    Syster Norr skrev 2012-06-09 22:14:15 följande:
    God kväll i tråden. Ett litet egoinlägg, igår kl 09.29 anlände lillasyster Clara med planerat snitt. 49 cm och 3175 g. Efter lite extra hjärtkontroller och saturationstester fick hon godkänt-stämpel och vi blev utskrivna.

Grattis Aha, tidig hemgång? Vad tycker storasyster?
  • Barbabok

En undran, J2 har kort läppband, det fäster ända nere vid nederkanten där tänderna sen kommer fram. Jag googlade och det verkar som att detta åtgärdas hos tandläkare vid äldre ålder och ofta kan tandställning krävas
    Kollade J1 nu och hon har också rätt kort band. Detta med resultat att hon har en rejäl glipa mellan framtänderna, dessutom väldigt små tänder. Inte kul senare antar jag. Nån som fått det åtgärdat på sitt barn eller själv?

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8