Inlägg från: Barbabok |Visa alla inlägg
  • Barbabok

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

J1 var hemma med mig mars-dec, sen fick ju pappan ta över så det funkade bara fint för oss. Hon ammades till hon var 1år, mest kvällstid och ibland morgnar på slutet.

• Barbabok
    Milla C skrev 2012-05-29 20:00:18 följande:
    Kasper: Grattis till lyckat UL. Men, det funkar väl inte med en tjej ! Bebisen heter ju Melker ju !
    Men Milla, tänk genus och jämställt nu, klart man ska vara öppen för förnyelse, varför inte en dotter med namnet Melker?  
  • Barbabok

Imorgon ska jag ta agrafferna, ska bli skönt att slippa Frankensteinkänslan på magen. Det ser riktigt fint ut, jag var rädd för överhäng men magen verkar dra ihop sig lika bra som sist (ser mer ut som pyspunka dvs).

• Barbabok
    Ela skrev 2012-05-29 21:12:22 följande:
    Barba - Agraffer? Mig sydde de med sådan där själupplösande tråd. Ärret syns för övrigt knappt längre - men det gör magen.
    Trodde jag skulle sys men nä är häftad med 10 klammer.
  • Barbabok

Tack glassnen!

Nuså är agrafferna borta, ser ju jättefint ut redan. Jag är klart imponerad över kroppens återhämtning. Nog för att jag fortfarande har pösmage men förra gången såg jag nog ut så här efter minst 3v. Magen kanske var mindre den här gången ändå, kändes ju så. 

• Barbabok

BVC var här idag, J2 har gått upp 90g på 3dgr, bra ätet! Inga anmärkningar på hans "skick" heller, godkänd och fin Jag fick även förlossningsjournalen, full pott på Apgar också.

• Barbabok

Undrar hur det ska gå när maken börjar jobba, måste jag gå upp 6 då?
    Nu är jag tröttare än trött, jag går upp vid 9 när han åker med henne till fsk. Sen sover jag middag efter lunch fast inte idag då vi passat på att handla skötväska, ståbräda och lite mat.
    Sover sen igen vid 19 för att sova för natten vid 22-23. Han vill ju äta var 2½-3h dygnet runt.

Jag kämpar på med järn men magen vill verkligen inte... Jag blir toklös och får magknip. Käkar järnrik mat också och multivitamin.  

• Barbabok

PW, det var ju det ssk på BB tyckte men läkaren hon pratade med vägrade och tyckte jag kunde äta tabletter och järnrik mat  Hb är ju bara 87.

• Barbabok

Inhandlat idag, 2-p nappar utifall, ny ståbräda till vagnen, ny skötväska (Skiphop Duo) som passar nya (beg) vagnen, en dinglis till bebis så de har varsin (J rosa katten, J2 blå musen). Så fort man kan skriva bebis på sakerna kostar de en smärre förmögenhet! Nåja, vi har inga utgifter ån på kläder då det finns sen 2 barn så gott som nya.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8