Inlägg från: Barbabok |Visa alla inlägg
  • Barbabok

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Behöver råd.

J1 rispade bilen idag med en sten, jag blev verkligen arg och röt i både på en och två nivåer. Nog om det. Sen var hon inne i sovrummet och stal godis vid mitt sängbord. Jag varnade och sa att gör du om det blir det inget godis imorgon. Hon gör såklart om det (kom och visade vad hon hade i munnen), jag sa att nu är du utan godis (hon fick spotta ut det hon hade i munnen) och dessutom blir det ingen TV ikväll. Är jag för hård? Hon protesterade såklart och strax därefter kom pappsen och hon grät.Någpnstans känns det som att man ska dra gränser men vill inte vara diktator. Igår åkte hela kassen ner i källaren med kökssaker till Briospisen då hon vägrade städa.

• Barbabok

Spammar vidare.

J2 fick ersättning i dag i flaska, han drack glatt Nan1. Jag ville se om han åt då jag drömmer om en sovstund tills jag frivilligt vaknar då och då, dvs pappan kan mata. Men, nu är jag kaskadnerspydd x 2 så den drömmen får jag nog släppa Det verkar vara urpumpning som gäller om jag vill sova. 

• Barbabok

Elsis, jo visst är det så, hon trotsar mer nu sen J2 kom, sen var det såklart olyckligt att hon i mars blev tvingad till storbarnsavd. och tja, många förändringar. Nej vi brukar vara överens faktiskt maken och jag.

Kanske ska hon få lite godis iallafall då Vill inte vara taskig. 

• Barbabok

Jo hon trivs nog men det är många fler och större barn nu än på småbarns och J är lite försiktig av sig, iakttagande.  Hon går 15h/v. då jag är FL. Jag brukar göra mycket med henne efter fsk som idag på friluftsmuseum (svenska djur som grisar, kor, kaniner osv), nån dag en allmän pool för bad, köpcentra med lekparker osv. Hon får gärna vara med och hjälpa och ääälskar lillebror men ändå tror jag hon saknar mig, jag hinner ju inte med och blir tvungen att ta henne i andra hand. Hon har bett om att få sova bredvid mig ett par nätter vilket hon fått men ändå, märker att det inte räcker

• Barbabok

Resande, tack Ja kanske var han för glupsk, han älskar mat vilket syns på vågen haha Jag försöker att få tid med J1 när pappan är hemma men ofta försöker jag ju få sova lite vilket jag gör med J2 och han får gå ut med henne och leka eller nåt Ska försöka lägga henne oftare, läsa fler sagor osv för nog trotsar hon mig mest.

• Barbabok

Oj ska se att jag inte missar någon jag vill svara.

Resande, ja jag hoppas att J2 ska vara mer nöjd på golvet och så snart, J1 älskar att ligga och klappa på honom, inte så mycket tvärtom     haha maken tar redan både disk och tvätt, jag har middagstjänst här hemma, och tvättkorgen har varit för tung för KS-ärret.

Älgen, oj såna akrobatiska övningar vågar jag mig inte på. Jag har iofs en långsjal men att amma i den? Hjälp jag har problem bara att knöla ner en bebis i den, om jag ens lyckas med det. Att påpeka storasysterrollen har jag försökt att undvika men dessvärre tror jag många andra gör det (läs: den opedagogiska fsk). Jag försöker att hjälpa henne med allt hon tidigare fått hjälp med men ibland får hon ju vänta. Jag liggammar också, funkar sådär, det gick bättre med J1, vi jobbar på.

pysslig, ja usch jag provade älgens förslag med den där apoteks-bhn men näe, den åkte av tillslut för jag kunde inte sova alls!

• Barbabok

Jag är lite off idag. Av nån anledning googlade jag syskonförsök och det verkar som att vi inte ens FÅR göra fler barn (nytt IVF) på Ackis. Man får bara donation till ett syskon (om det ens finns över till det) så det verkar som att vår familj inte ens kan bli större om vi betalar Gråter Ska kolla om vi ändå får nyttja våra 3 blasto i frysen, det borde vi väl rimligen få? Usch tänkte vi fick om vi betalade.

• Barbabok

önskan om barn försvinner inte, inte heller förmågan att älska dem även om vi bråkar. Vi söker hjälp och gör det vi kan.

Nu var det inte sagt att vi ska försöka på en trea och inte när, men vi vill gärna få välja själva o inte att andra bestämmer det.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8