• Vi 5

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Hemulen, ingen fara så lätt hänt! Hon blir 3månader i morgon. Hur är det nu? Leker grannpojken bra med M i vanliga fall? Orkar hon leka idag? Kul med Kalifornien, eller känns det mest jobbigt när ni är så trötta?

Gabi, stackars E som också fick vara vaken. Sover hon aldrig på dagen? Kan hon "vila" med ljudbok eller film? Ibland är det tillåtet med film och tv i såna lägen. Vår E klarar oftast sådana dagar rätt bra, men det blir mer gnäll och fixeringar. Hur är det med T idag? Har du ändrat kosten?

Ingen mer kräkning eller bajsning för lillA, och prickarna borta. BVC sköterskan tyckte vi skulle komma, hon tyckte det lät som allergi. Jag kom också på att jag ätit solrosfrön i två dagar, skulle kunna vara det. LillA har tappat en kurva i vikt men lär väl bero på de två senaste dagarna. BVC-sköterskan frågade om nätterna och jag svarade glatt att de var jättebra, hon frågade hur bra, och jag sa att hon oftast bara äter 3-4 ggr från 23/24 till 8/9. Hon började då skratta och sa att man har ju olika referensramar...Men jag tycker verkligen hon sover bra och mycket. Jag tänker med obehag på vilken kronisk sömnbrist E måste haft, jag tror att hon sover flera timmar mer per dygn, och betydligt längre pass. Stackars E.

• Vi 5

Elsis, underbart Jag förstår att det värmde Vår E vill också ha fler bebisar har han sagt. Jag tänker att sådana kommentarer iaf borde betyda att det inte är så jobbigt för dem med syskonet.

Apropå roliga kommentarer berättade personalen att de hade kommenterat att ett barn satt så länge och bajsade, då hade E sagt, min pappa bajsar jättelänge! Hi hi det ska jag berätta för maken när han kommer hem.

• Vi 5

Jossanjo, även jag är glad att allt verkar så bra med lilla I! Så himla skönt! När det gäller appen är det en tjock grå kant längst ner på min med och jag har iPhone4.

Poison, välkommen hit! Så jobbigt med illamåendet redan. Hoppas det inte behöver vara så länge i alla fall. Vila tyckte jag var viktigt för att inte förvärra det.

MrsFirren och Galia, ja visst känns det väl åldersadekvat och jag håller med om att det viktigaste är att de somnar om lätt och inte är så lättväckta. Jag fortsätter att vara nöjd Och jätteskönt att hon mår bra. Hon "kliar" sig lite i ansiktet fortfarande, annars är det bra.

Mosing, ja fast jag har verkligen tänkt på hur jobbigt det måste varit för honom. Minns ett besök hos en vän i Dalarna när han var 1,5 år med fasa. Han (och jag) sov så lite på de dagarna att han var helt hysteriskt ledsen i flera timmar sista dagen, vi missade tåget pga att han var så utom sig, vi var närapå på väg att åka in till sjukhuset (tänkte att han behövde få något lugnande eller något) och jag var så trött och förtvivlad som jag aldrig varit

Elsis, det ska jag hälsa! Så klokt sagt! Jag tror E hakade upp sig på sin pappa då han lovat att köpa lördagsgodis och E stod i hallen påklädd och väntade i en evighet...

• Vi 5

Hemulen, så jobbigt Typiskt att du är ensam med! hur verkar hon i övrigt då? Dricker hon? Om febern och huvudvärken inte går ner med Ipren heller är det kanske bäst att ringa iaf. Har du någon som kan hjälpa dig iså fall?

Snow, åh jag förstår känslan! Jobbigt det där, man vill få ha ovissheten kvar samtidigt som man avskyr den. Jag kommer att tänka på dig imorgon!

Elsis, jag älskar hennes kommentarer, "snigelpappa" Lite så är det med vår E med, vi ska skynda oss, men han kan babbla i all evighet medan han klär på sig och allt ska göras i rätt ordning, så det kan ta lång tid för honom.

• Vi 5

Nu har jag visst outat det där med sömnen för mycket. LillA har gnällt och "kliat" sig halva natten, E kom tidigt, vid 2, och har verkligen trängts så att jag fått ligga som en liten mask på sidan mellan honom och lillA och så har lillA både bajsat och varit vaken långa stunder så att jag fått gå runt med henne. Tror jag ska försöka ringa Allergicentrum och rådgöra lite. Jag vet inte vad jag ska äta, det känns som att allt gott och mättande riskerar att ge henne symptom och jag är hungrig hela tiden.

• Vi 5

Åh nej Snow, fy vad ledsen jag blir för din skull! Det är så fasligt jobbigt att ta sig igenom hela processen, även om man vet att man klarar det. Och orättvist att ni som redan kämpat med så mycket ska drabbas! Jag vill ändå bara få skriva att om du/ni planerar att ta någon medicin för att påskynda det, eller skrapningsteknisk, se till att få ett extra ul först. För ett par år sedan gjorde journalisten Evin Rubar ett reportage om väldigt många fall där man fått konstaterat mf/ma vid ett ul och sedan ändå vid ett senare sett ett levande foster. I några fall där skrapningen var påbörjad och servar för sent att rädda. Inte för att ge falska förhoppningar, men bara för att inte råka ut för något sådant med. Varm kram till dig!

• Vi 5

Mosing och Anceka, det är ju inte många som har några starka symptom så pass tidigt så bra tänkt att hålla ut. När de väl slår till ångrar man lite att man längtade

Snow, usch, det är ju säkert så tyvärr, men det verkade i dokumentären som att även de hade varit tvärsäkra.

Kate, åh tänker på dig! Nu är det när som helst, hoppas kraften infinner sig och att du kan vila när helst du behöver.

• Vi 5

Snow, ring och berätta läget de borde ju verkligen kunna ge dispens tycker jag! Och känslan av att vara lurad är jobbig Fy!

Hemulen så besvärligt att hon är så dålig är det alldeles snart ni ska resa? Hoppas ni får bra hjälp på närakuten!

När det gäller allergier fick jag nog inte fram helt vad jag menade. Jag är jag rätt påläst, och det ställer kanske till det, tex tänker jag nu att om det var en reaktion på solrosfrö eller ärtor (eller något annat jag ätit) så vill jag undvika både det och sådant som alla bebisar kan vara lite känsliga för (tänker histamin) som tomat och citrus osv så att hon dels får lite lugn i kroppen och dels att det blir lättare att veta vad som är vad.

Vi ska få tid i februari för pricktest, men jag har tänkt att prova både ägg och mjölk som är det jag uteslutit innan dess. Men man vill ju inte prova när vi är förkylda eller vid annan förändring för då blir det så svårt att veta vad eventuella symptom beror på.

Och angående min hunger så är jag ju väldigt hungrig i vanliga fall med, så det är inte så konstigt nu. Öser på olja, mjölkfritt smör och havregrädde på allt. Äter lagad mat 3 ggr per dag och mellanmål med smörgåsar, frukt, avocado, gröt mm men är ändå hungrig och ligger mu under min vanliga vikt. Just igår var det extra jobbigt för jag kunde inte handla eftersom jag inte kunde fälla ihop vagnseländet, så det fanns inte något till mellanmål/kvällsmål som jag vågade äta hemma.

Jag kan ju inte pumpa ur så vi har inte provat flaska. Om det behövs ersättning skulle vi kontakta Allergicentrum först för att få special på recept. Men ni har rätt, jag är inte så villig till det... Nu ikväll verkar det lugnare iaf, hoppas det håller i sig. Imorgon ska jag baka lite fikabröd också, och om allt är lugnt och min förkylning hår över ska jag prova ägg som jag är minst säker på. Lång utläggning, men svårt att förklara med få ord...

• Vi 5

Snow, skönt att du förstår mig, det är precis så jag tänker. Måste ju vara bra att prova grejer i skydd av amningen. Och jag håller med dig, inga fler missfall i tråden!!

Hemulen, då skickar jag lite bacillskydd så ni andra klarar er! Hoppas också på lite bra sömn några nätter innan resan.

Nr2, åh vad bra! Försök hålla fast vid den känslan! Måtte det gå bra denna gång!!!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8