30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Hemulen, ingen fara så lätt hänt! Hon blir 3månader i morgon. Hur är det nu? Leker grannpojken bra med M i vanliga fall? Orkar hon leka idag? Kul med Kalifornien, eller känns det mest jobbigt när ni är så trötta?
Gabi, stackars E som också fick vara vaken. Sover hon aldrig på dagen? Kan hon "vila" med ljudbok eller film? Ibland är det tillåtet med film och tv i såna lägen. Vår E klarar oftast sådana dagar rätt bra, men det blir mer gnäll och fixeringar. Hur är det med T idag? Har du ändrat kosten?
Ingen mer kräkning eller bajsning för lillA, och prickarna borta. BVC sköterskan tyckte vi skulle komma, hon tyckte det lät som allergi. Jag kom också på att jag ätit solrosfrön i två dagar, skulle kunna vara det. LillA har tappat en kurva i vikt men lär väl bero på de två senaste dagarna. BVC-sköterskan frågade om nätterna och jag svarade glatt att de var jättebra, hon frågade hur bra, och jag sa att hon oftast bara äter 3-4 ggr från 23/24 till 8/9. Hon började då skratta och sa att man har ju olika referensramar...Men jag tycker verkligen hon sover bra och mycket. Jag tänker med obehag på vilken kronisk sömnbrist E måste haft, jag tror att hon sover flera timmar mer per dygn, och betydligt längre pass. Stackars E.