30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Snow, åh just det, jag glömde att det ju kan vara efterlängtat
Snow, åh just det, jag glömde att det ju kan vara efterlängtat
Elsis, men åh så mysigt! Och gulligt sagt och gjort av E
Gabi, ja skönt att slippa bajsblöjorna på natten, lillA bajsade konstant förut. Hoppas T snart slutar med det. Och fy så otäckt med din smärta! :/( Det låter väldigt likt det jag hade för ett år sedan när jag svimmade av av smärta på jobbet och de trodde jag fått hjärtattack, och jag med. Det var någon lungsäcksinflammation (och lunginflammation) jag hade då och det kan visst ge sådan smärta. Jag fick antibiotika men hade fruktansvärt ont länge efteråt. Har du ont fortfarande? Vad sa läkaren dagen efter? Så himla bra att en läkare kom med, och skönt att du inte behövde åka in när du hade lilla T med.
Cilla, jobbigt På så sätt är det skönt att ha ett kvällstrött barn, E vill ofta själv lägga sig vid 19.15-tiden och somnar före 20, och det verkar inte ruckas av lov eller så. Men å andra sidan vaknar han nästan alltid mellan 5.30 och 6 pigg som en mört
Kate, det låter som att du börjar landa lite i det. Men prata med bm om oron för förlossningen gnager minsta lilla. Jag hade ju också lite svårt att komma igång med förberedelser denna gång, trots alla skrämskott. Men det föll ändå på plats precis på slutet. Du är nog mer förberedd än du tror, hoppas du kan få känna dig hyfsat lugn de här sista dagarna!
Mosing, det är alltid bra att skriva av sig här! Fortsätt med det
Galla, jag funderade på det du skrev om mer utdragna nattningar nu och tänker att det nyligen varit ledigt och mer "mammatid" för barnen och att om du nu inte hinner träffa dem lika mycket kanske de (omedvetet) håller sig vakna när de väl får ha dig nära. Bara en tanke utifrån hur jag sett att vår E brukar fungera. Det brukar släppa när jag kommit på vad det är och gett honom lite mer närvarandetid med mig. Det har räckt med ganska liten förändring då, bara att jag tänkt på det har räckt långt. Men det behöver ju inte alls vara så i ert fall utan kanske bara en vanlig periooood
Elsis, hoppas att ni har det varmare nu?
Kaz, grattis till fasterskapet
Galia, nej det förstår jag, det går inte alltid att ändra på verkligheten. Jag tror för min egen del att jag blev mer "närvarande" när jag förstod sambandet och lade till lite till tid till rutinen, så det var det jag tänkte på när jag skrev, men du gör ju redan det och lite till. Hoppas att det lägger sig snart, så att det bara är mysig läsning.
Mosing, 45 minuter och förskola 200 meter bort, nu tror jag du skriver om hur det var för oss för exakt tre år sedan
Så fint ni resonerar om fosterdiagostik, det är ett typexempel på hur respektfullt och tolerant det är i tråden! Jag är så tacksam att få vara med i gemenskapen med alla er kloka
Asap, Puh, jag känner med dig. Man känner sig så maktlös.
Gabi, vad jobbigt med magknip! För de flesta blir det bättre runt 6-7 veckors ålder. Magknip vet vi mycket om hos oss
sempers magdroppar har bättre resultat i studier än minifomdroppar, de kan jag rekommendera. Magmassage (före måltid el minst 20 min efter) se1177 för info om hur man gör hjälper en del. Undvik all sorts lök och kål plus ta bort kolsyra är enla åtgärder.Många med mycket magknip blir bättre av mjölkproteinfri kost (en del är mjölkallergiska en del bara känsliga en period). Det är ju lite jobbigare men värt att prova om man testat det andra. Vara noggrann med rapning och bära mycket (upprätt) har jag tyckt hjälpt.