milla, jag frågade en av pedagogerna om den tid jag fått för att kolla min rygg (tror jag har början till diskbråck som jag hade när E var pyttis med). Det var den enda tid som fanns före nyår och då kan inte maken ta ledigt. Hon sa då att man inte får ha barnet längre för att man ska på läkarbesök, men hon skulle diskutera med kollegorna om de kunde göra ett undantag.
Resande, maken har ofta väldigt svårt att komma ifrån, så det blir inte helt lätt för oss och ssk skulle inte hjälpa. Men E kan nog eg. klara att vänta om han får någon iPad eller så. Det känns ok för ett sådant besök som att kolla ryggen, blir värre med alla gyngrejer som väntar. Har ju op som väntar och gjorde samma bedömningar efter E, så jag vet att det är flera olika (obehagliga grejer). Vad mysigt att det blev lyckat med kalas. E åt också sitt första godis på kalas i våras. Nu är han besatt av lördagsgodis Han får nu en liten skål med några bitar han och pappa valt ut efter lunch varje lördag.
Kasperina, ja, jag känner också att jag reagerar starkt på det, och väntar lite för att klara att ta upp det på ungefär det sättet. Här är det föreståndaren som, som jag uppfattar det, blandar in sina egna åsikter i sitt arbete, som verkar vara att det alltid är bäst för barn att vara hemma med sina föräldrar. När vi i föräldrarådet tog upp att många 15htimmarsföräldrar önskade börja en timme senare (vilket skulle kunna leda till två luncher istf en på förskolan) att "det är ju så mysigt för storasyskonet att komma hem och äta lunch med syskonet, mamma och pappa" :-O Öh, vilken partner hinner komma hem från jobbet och äta lunch? (Kanske om man lever på en bondgård då ). Och som det nog ser ut för många är man ju glad om man hinner slänga fram lite makaroner (om jag får vara lite cynisk). Det blir ju lite som att underkänna sin egen verksamhet. Bra att det fungerar bättre för er nu!