• Vi 5

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Åh förlåt! Jag har inte hunnit in på datorn idag för att lägga till er! Lång dag själv med båda barnen. E supertrött och vill inget och lillA ätit ofta, plus BVC-besök och så nu på kvällen åkte vi alla på öppet hus på den skola vi ställt E på kö till. Jag försöker i morgon igen. Kram och god natt!

• Vi 5

jag som trodde jag hade de flesta av er i adressboken, men det var kanske alla nick-byten som ställde till det Obestämd
    Nu outar jag inte, absolut inte, men det verkar som att lillA i två dagar nu haft mindre ont i magen Solig jag har tagit bort nästan all mjölk igen och äter typ skonkost (inga bönor, lök,broccoli, inget kryddigt osv). Och vi har provat nappen, lite, i gårkväll, hon älskade den.. 

• Vi 5

Älgen, ja hon är så gosig, och det är lättare att gosa när hon har mindre ont i magen (när hon har ont får man liksom bära runt med olika handgrepp, inget funkar mer än kort stund, och hon är som en fiolsträng). Och så ler hon så mycket, direkt när hon vaknar och gosar man ler hon och nästan kluckar av skratt

• Vi 5

Resande, åh nej, det gör ju så ont! mitt bästa tips är att försöka vänta ut barnet lite längre än vanligt (fast det är plågsamt och man inte vill annat än att amma) men väntar man ut lite extra så tycker jag de brukar tömma bröstet lite bättre. För mig brukar det enda som funkar vara att barnet tömmer bröstet. Ge inte heller det ömma bröstet fler gånger i rad för då ökar du upp mjölkproduktionen mer. Var väldigt försiktig med massage också för man kan lätt ha sönder mjölkgångarna och då blir det än värre. Det brukar tyvärr ta ett par dagar innan det blir helt bra. Om det inte vänder så sök hjälp snabbt. Krya på dig!

• Vi 5

Hemulen, jag har lagt till dig, igår, funkar det alltså inte? Och Kate la jag till idag.

• Vi 5

Kate, så himla bra att du är lite sjukskriven så att du hinner vila på eftermiddagarna! Nu gäller det bara att du lyckas vila också! Ocj, ja det är inte alltid lätt att gå emot sig själv, så tack för peppning!

Gabi, så läskigt med så stor skillnad. Har de inte mätt innan? Det verkar jättemycket med 9 cm skillnad, det känns som att det borde varit någon kontroll emellan...Så himla skönt att allt såg bra ut! Det var lite så för mig när jag väntade storA, då var magen liten och vi gjorde TUL som visade att han skulle vara 20% mindre än väntat och väga ca 2500g vid födseln, men han vägde sedan 3500g. 

Hemulen, jo du finns med i adressboken. Du bör hitta en symbol ovanför presentationen, där finns det olika symboler där det bla finns bilder, gästbok och bloggsymboler man kan klicka på.

Mosing, så roligt att de är lika! Måste kika om du har några bilder och så klart fattade jag att du tyckte att mina barn är urfina   

Tack alla för fina kommentarer om mina barn <3  

• Vi 5

Billa, skumt att ikonerna verkar borta. Jag kan ju inte se hur det ser ut för er, så tack!

Resande hur har det gått med stockningen?
    Hoppas att det släppt!

LillA hade superont igår natt men lugnade sig till sist vid 2.30. Sedan somnade hon tvärt och sov 4h på raken :-0 Toppen! MEN nackdelen var att jag vaknade med början till mjölkstockning (jag med ). Bröstet superömt och knöligt. Jag tänkte att det skulle ordna sig men efter en hel dag är det tom sämre och hon har inte velat äta. Jag fattar inte hur jag ska kunna sova alls..,

• Vi 5

Stramalj, toppen med godkänd efterkontroll, men hu för att kolla med spegel. Jag har absolut inte lust att se eländet, fast jag borde kolla det där som är så himla ömt och stramt. Mindre kul med din mage Och värst av allt att vakna varje timme. Jag gjorde ju det med E och A tills de var över året och det är omänskligt. Och precis det som du skriver att man vill kunna njuta av bebistiden, men inte kan det på det sätt man vill, känner jag igen och det är så sorgligt. Och det är hemskt att vara så trött så man bara vill att det ska vara dags att sova samtidigt som man inser att det hemska nattpasset som är så långt och jobbigt väntar. Det känns som en fälla...

Resande, hoppas du klarade dig undan igen.

Nu har vi börjat fundera på om det är reflux hon har. Hon äter några "tuggor" sedan spänner hon sig bakåt som en båge och "klättrar" med benen och fäktar med armar samtidigt som hon vill suga igen. jag får lyfta upp och lugna och rapa och sedan försöka igen. så håller vi på. det går bättre på dagarna men på kvällen är det så hela tiden. varje måltid får jag lyfta upp och ner hur många gånger som helst.Det är så synd om henne Hon verkar hysteriskt hungrig efter en stund och vill till bröstet och klunkar i sig och så blir det än värre.

Här har varit värsta natten hittills, hon hade ont i magen till 04 och jag var så trött att jag satt med henne i famnen i sängen och vaggade henne och lyckades somna och närapå tappa henne.

I natt var jag också galen på nappeländet. Hon har nu vant sig vid att ha den och suga på (och det har varit till hjälp) men nu blev det samma krångel med den som med bröstet, hon vill ha den men ändå inte och spottar ut och blir förtvivlad. Så nu har jag fått hålla på att stoppa in och ut den dessutom förutom krånglet vid bröstet. Inte jättelätt när hon skriker som besatt, spänner sig som en sprättbåge bakåt och båda händer behövs för att hålla henne. Hade behövt en tredje hand för att leta runt i mörkret efter nappen.

E har också blivit sjuk och hostar bedrövligt och har inte ätit sedan frukost i går.

Ursäkta skrivfel, jag ligger med henne bredvid i sängen och skriver lite snabbt på telefonen.

• Vi 5

Och ursäkta långt inlägg, men skriver av mig lite för att orka dagen. Vi ska få besök av våra goda vänner, fr lunch till kväll, kul men brukar bli intensivt.

Kate, så blev det ju för mig med när jag väl var sjukskriven. Jag orkade inget mer än vila. Jag tänker att du behöver det, försök vila på med gott samvete. Skönt med vikten! Jag gick tvärtom denna gång inte upp så mycket förrän precis i slutet. och underlivet är det nog bättre att fråga någon av de andra om :/

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8