• Mosing

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Uppi, skönt med bättre bemötande och sjukskrivning. Ligg du på soffan och vila nu. Kramar

Firren, bara att gratulera Vi upplevde samma sak när L fick eget rum (ca 7-8 mån gammal), jag sov sååå mkt bättre när jag "slapp" henne (vaknade ju för minsta lilla pip från henne). Hon har sovit hela nätter i princip utan undantag sedan dess, dvs i ca 6 mån. Ljuuuuvligt. Vet inte hur läggningen går till för er, men testa att bara lägga henne i sängen och gå ut (om ni inte redan gör så). L köpte det på ca 3 dgr. Enklare läggning får man leta efter

• Mosing

Jossan, skönt med bättre värden och datum för "plock" Hoppas nästa UL ser bra ut hur som helst. Jag har inte fött på KS...

• Mosing

Vi5, gaaah!!!

Jossan, jag tror också det blir svårt för dig att byta utan att försämra villkoren och premien. Du får nog vara nöjd att du hade tecknat en plusförsäkring redan! Men kolla, såklart.

Gabi, grattis!

• Mosing

Och när det gäller barnförsäkring för oss hade vi tänkt Folksam för T eftersom vi hade deras hemförsäkring. De ratade dock honom pga att han föddes med dåliga blodvärden (pga blodförlust vid förlossningen pga navelsträngen fick klippas innan han kom ut pga att han var fastlindad). De kollade inte ens journalen! Då sa vi upp hemförsäkringen och valde Skandias barnförsäkring på rekommendation av försäkringsmäklare. Personligen tycker jag att det känns helt omöjligt att läsa det finstilta och göra en jämförelse mellan bolagen på alla punkter. Det är ju inte förrän det "skiter sig" inom något område som man märker av bolagens bemötande dessutom, och det kanske är allra viktigast. Jag har under åren haft olika ersättningsärenden (ej barnförsäkr. dock) med tre bolag tror jag, och alla har gått väldigt smidigt och bra - Folksam, TH och Moderna Försäkringar (genom ICA Banken).

• Mosing

Stramalj, om du tar semester är mitt tips att försöka få dem till full arbetstid s.a.s. Du har ju (mestadels) jobbat in dem till 100% men om du tar ut dem när du tex jobbar endast 50% får du bara 50% i lön (och semesterlön). Om möjligt, gå upp till 100% i arbetstid inför semestern alltså. Eller, är det detta Galia menar att sjp liksom fyller ut?

• Mosing

Jossan, stor kram till dig. Instämmer i vad de andra skriver, ovissheten är nog värst. Men om 3 veckor slipper ni iaf (delar av) den, håll ut!

• Mosing

Jossan, ja det är ju såna orostankar man har även när barnen inte verkar ha någon funktionsnedsättning. Kan bara tänka mig hur det maler i skallen i ert fall Fick förresten lära mig på jobbet att funktionshindrad blir en person med funktionsnedsättning bara i de fall där miljön/samhället inte gjorts tillräckligt "framkomligt". På tal om definitioner av handikappad, funktionshindrad etc.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8