• Mosing

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Hurra för Stramalj och Vi4 och deras perfekta bebisar!

• Mosing

Naturligtvis värt att hurra för dem och bebisarna även om allt inte hade varit helt perfekt...

• Mosing

Vi4, men så underbart sagt av E! Det måste väl ha ökat makens entusiasm ytterligare?

• Mosing

Stramalj, åh en lillebror - hurra för det! S1 och S2 kanske?

Vi4, låter som att E kommer bli en toppenstorebror! Hur gammal är han nu igen?

• Mosing

Heja dig Hemulen! En kompis fru gick till v. 36 med trillingar, kan du tänka dig?! Jag fattar inte hur man ens får plats med två Skönt att det närmar sig iaf, och jag tror din icke redo-känsla är heeelt normal när en så stor förändring står för dörren. Det kommer bli kanon! (Om inte förr, så senare )

• Mosing

Jossan, "min" trillingmamma hade 9 kg bebis(ar) i magen när de till slut snittade henne! Och hon är rätt liten... Tänk vad kvinnokroppen är otrolig, och onekligen väl designad för att bära och föda barn (även om det inte alltid känns så )

• Mosing

Jossan, sprillans nya regler i Sthlm säger att man får förlägga syskontiden på fsk från 8-9 till 14-16 (tot 30 h). Bra med flexibilitet! Men man måste bestämma sig för ett visst veckoschema och hålla det hela terminen.

• Mosing

15 h är ju så lite Jag tyckte 30 h ibland kunde kännas kort. Men det är verkligen bra att syskonen får vara på fsk så länge. L börjar på samma avdelning som T i augusti. Då är hon 17 månader. Och han drygt 3 år, vet inte hur länge han stannar kvar men de hade fullt på storbarnsavd så de är ngr som stannar lite. Känns helt ok, och väldigt praktiskt för oss

Firren, exakt hur går en tvångsbajsning till?

• Mosing

Asap, låter som kanon-fsk. På T:s gamla glömde farfar hämta honom en dag (när jag var hemma med L) så han blev kvar ca 45 min längre. Då ville de att jag skulle hämta 45 min tidigare en annan dag samma vecka. Jävligt knussligt, om du frågar mig. Vet inte hur det är där han går nu, men som på er fsk vågar jag inte ens drömma om

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8