30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Vi4, grattiskramar till A i ditt hjärta
Vi4, grattiskramar till A i ditt hjärta
Hemulen, låter väldigt tufft Men snart är graviditeten iaf över, och ni får gå in nästa fas med barnen! Jag tyckte det var mkt bättre/lättare att ha syskonet på utsidan än i magen
(iofs bara EN bebis, men ändå) Kram till dig
Vi4, vi använder oss av Mathem, är jättebra. Både matkasse och valfria varor levereras hem. Har man matkasseabonnemang (vi har 1 g/månad) får man alla leveranser gratis. Jag tror du får 100kr rabatt dessutom om du skriver in rabattkoden FBVAN
Men söta Vi4, du får "gnälla" så mycket du vill här! Jag tror verkligen ingen misstycker. Och så vill jag bara säga att man KAN få bebisar som sover bra och därmed klara sig från sömnbrist kram!
Snowgirl, men så spännande det blev helt plötsligt Kanske köpa ett digitalt och testa med i morgon? Kram
Uppi, jättegrattis!
Snow, låter fint
Kaz, oj oj oj vilken produktiv dag! Och komma i vanliga byxor redan - jisses! Jag provade "gamla" byxor häromkvällen, det var en sorglig historia kan jag berätta. Och då är min minsta redan över året
Skönt att det känns bättre med amningen. Jag är lite med Jossan där ang. stöddighet när det inte gäller - jag tycker inte man ska se det som ett nederlag om man behöver gå över på flaska. Men så satt jag där med andra barnet och fick skitont i brösten när hon åt, kändes tveksamt att orka med det i flera månader. Då förstod jag hur viktigt det ändå var för mig att kunna amma. Som tur var slutade det göra ont efter några dagar. Har en kompis som fick så ont av amningen (de gick framgångsrikt över till flaska) att de med ett ev syskon förmodligen inte ens tänker försöka med bröstet. Hon får lite panik bara av att tänka på amning. Jag tycker de gör helt rätt. Kan lite avundas friheten med en bebis som även fadern kan mata/trösta på lika villkor...
Jossan, heja dig! Bra med experter inkopplade, och jag tycker du har en sund inställning till vilka du lyssnar på och vilka du skiter i. Jag åt Niferex och märkte ingen större förändring med magen. Men det verkar ju väldigt individuellt, och min mage är nog överlag ganska okänslig. Min BM sa att blutsaft inte alls ger samma resultat på järnvärdet. Kanske injektioner vore det bästa för dig, du verkar ju ligga väldigt lågt nu. Säger som Galia, inte konstigt att du är trött!
Ela, skönt att ni har landat i beslutet. Hoppas maken mår efter omständigheterna fint
Vi4, men gud så skönt att ansökan är inne! Superbra jobbat! När kan du vänta besked? Blir det intervjuer också? Nu är det verkligen dags för dig att ta det lugnt, med maken hemma också. Bra med mestadels ledig vecka. Stor kram!
Jag tänkte på er när jag i morse såg en tjej med magkort tröja på T-banan. Men det var nog med flit hennes tröja var så kort Dock inte så klädsamt...
Vi4, flera år!?! Låter som en åtråvärd tjänst
Jag tycker inte det låter konstigt att du inte känner tydliga rörelser än, men jag förstår din oro. Usch för huvudvärk, vila vila vila...
Vi4, åh så jobbigt nervöst. Men risken är väl ändå minimal nu att nåt ska gå snett? (Fast jag förstår att den låga sannolikheten allena inte ger så mycket lindring av oron, rent konkret är det ju antingen (bra) eller (inte)). Jag håller iaf tummarna och TROR verkligen att allt är fint där inne. Kram!