• Mosing

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Piggley Wink skrev 2013-08-27 23:12:10 följande:
    På tal om syskonnamn hade jag ett syskonpar på ridskolan som hette Denise och Dennis

Fantasifullt... Och My-Olivia förstår jag att du hade svårt att förstå!

Ilse gillar jag också. Jag och mannen gillar ju korta namn så några fler förslag av den sorten är Ava, Eva och Maj respektive Vide, Eli och Ask. Juno heter en urgullig flicka på förskolan, det gillar jag också.

Kate, grattis till fint RUL!
  • Mosing

Haha - Kristine Line Silje Bettine kom in och ät!

Vi5, åh så bra att övernattningen funkade! Men usch för att känna igen känslan från när A dog Kram

• Mosing

Ja smeknamn kan ju bli vad som helst. Vi kallar Liv för Ibn Battuta, bland annat

• Mosing

Firren, T är likadan! Väldigt intensiv och hårdhänt i sin lek över lag också. Svårt att komma tillrätta med känns det som.

• Mosing

Resande, kram till dig! Bra att du åkte in, och hoppas verkligen det onda håller sig borta några veckor till

• Mosing

Jag tittar in och utbrister i ett rungande HERREGUD för alla gravidkrämpor ni har era stackare! Måtte det bli lite lindring snart! Kramar till er och alla andra, och godnatt!

• Mosing

I Galias kommun kanske det inte är 15 h? Vi har ju tex 30 h. Som sådant tycker jag inte upplägget låter konstigt, men jag har ju iofs inte försökt planera nåt liknande med en fsk.

• Mosing

Inser att sova till 8 (på helgen) kommer vara ett minne blott. Båda barnen vakna innan 6.45...

• Mosing

Resande, mina svärisar gjorde precis likadant ett tag: hämtade och körde T direkt hem (när L var nyfödd). Inte direkt vad jag hade tänkt mig. Men de trodde nog att de gjorde "rätt"... (De älskar att vara med barnbarnen och ställer gärna upp i övrigt)

• Mosing

Uppi, stor kram till dig! Förstår så väl att du gärna skulle ha alla tänkbara komplikationer, bara du hade en välmående bebis i magen. Jag tycker du är stark som inte är bitter (jag tycker iaf inte att du verkar särskilt bitter baserat på det du skriver). Tycker att du har fått bra råd angående hur du bör approacha din arbetsgivare. Kram igen!

Vi5, kort dusch och nåt i magen. Sen åker du in om det inte blivit bättre! Ok?

Resande, kraaaam! Viiiilaaaaa!

Inser att jag varit väldigt förskonad från krämpor under mina graviditeter (bortsett från ett gnagande illamående). Det låter ju som regelrätt tortyr det ni genomgår! Med lillan hade inga känningar alls förrän det väl var dags (BF+10), då fick jag direkt ganska milda värkar men täta, och vi åkte in på en gång. Några timmar senare föddes hon. Önskar ni alla kunde få ha det så!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8