30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Men vad bra att du sovit massor Resande, och är redo! (Jag var inte redo förrän typ BF+7 med lillan...)
Men vad bra att du sovit massor Resande, och är redo! (Jag var inte redo förrän typ BF+7 med lillan...)
Elsis, grattis, bra jobbat och välkommen Vilhelm!!!
Resande, du vill "helst slippa ännu en traumatisk fl", inte klokt vilka krav du ställer, bortskämda människa! Bra att du fick göra undersökningen iaf efter allt strul! Stor kram, och välkommen nu Skyline!
Vi5, dagens (första) tårar var för underbare fine E! Och A. Kram!
Firren, vi kör som Chiqita ungefär. Om han har ätit dåligt och vill gå från bordet säger vi "står du dig till vällingen? Du får inget annat innan dess", då svarar han "jag står mig till vällingen" (även innan han visste vad uttrycket betydde ). Men han får alltså välling innan läggning oavsett. Svårt det där. Men det är maten vi äter som gäller, han får inget annat till middag. Smaka på det mesta ska man, men sås och vissa grönsaker är ok att skippa. Det går i vågor vad han gillar.
Vårt stora problem är att vi jämt måste tjata, truga, ibland mata och oftast läsa bok vid maten. Suck. Har någon dessutom några tips på hur man får en treåring till middagsbordet utan de sammanbrott som blivit daglig rutin? Han är så trött efter fsk och vill INTE äta, bara leka. Sammanbrott även när händerna ska tvättas efter hemkomst. Tröttsamt är bara förnamnet...
Vi5, jag hämtar kl 16, barnen äter en frukt eller ett par skorpor på vägen hem. Är ute en stund till, går in vid 17. Den senaste veckan har jag förberett maten så att när vi kommer in tar det bara några minuter innan den är på bordet. Då ligger T antingen i hallen och skriker, eller är redan inne i ny lek på sitt rum (med påföljden att han snart ligger på sängen och skriker). Är osäker på om han blir för mätt av melliset? Han hävdar med en treårings envishet och logik att han visst inte är hungrig... Men jag tror nyckeln ligger i det du skriver om att få honom till bordet innan jag ställer fram maten. Ska klura på det Tack!
Vill passa på att slå ett slag för hemgjord playdoh/trolldeg. Fick tummen ur häromdagen och gjorde (med alun som jag köpte på apoteket för länge sedan för detta ändamål), och vilken succé! T vill leka med den varje kväll. (L vill mest stoppa i munnen, blä...) Vetemjöl, salt, alun, varmt vatten och karamellfärg. Ta da!
Hemulen, intressant med guldstjärnorna! Hur gammal är hon?
Hmm, vi kan ha den på lut då
Har igår sått fröet att T ska få välja en leksak i leksaksaffären när han kissar på förskolans toalett. No pressure... Funkade klockrent med nappslut, fast jag tror inte leksaken var så viktig då utan mest möjligheten att låta det mogna fram och själv fatta beslutet. Idag sa han att han gjort det, men måste nog få det bekräftat av personalen också
MesFirren?! Snygg pik Vi5
Elsis, åååh
Vi5, usch för den oron Jag kan känna lite så ibland, men din är (och framför allt var) förmodligen på en helt annan nivå. Mest tycker jag det är skönt att få vara ensam en stund Stor kram! Det kommer gå fint för dem
Skyline, ut och hoppa nu killen!