• Mosing

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Vi5, jag vill bara skrika rakt ut när jag läser hur det är i din kommun! Gudskelov att vi bor i Sthlm, tänker jag 30 h i veckan för syskon, och 14-15 barn och 3 pedagoger på småbarnsavd (19 för storbarn tror jag). Ingen mat, tvål eller blöjor behöver tas med och inga jobbtider behöver vi redovisa - har aldrig hört talas om det ens! Låter som väldigt mycket admin för kommunen... Nästa vecka är det förresten föräldramöte på vår fsk, och då bjuds vi på middag En skillnad från vår förra (kommunala) fsk är att på denna (privata) är det gratis fika när det är typ familjedagar, på den förra fick man både baka och sedan betala för att äta av sina kakor Guld i mun  Hur som, tumme upp för att du ligger med rumpan i vädret och vilar!

• Mosing

Firren, låter härligt med Barcelona!

Gabi, ha så kul!

Ang. relation till storbarn när man får syskon upplevde jag aldrig några sådana problem. Förmodligen för att T var så pass liten. Det är kanske annorlunda när barnen är större  - både vana vid att ha (all) uppmärksamhet av båda föräldrar och mer utvecklade i sina känslor.

• Mosing

Gabi, ja den är toppen - och då tänker jag ändå mest på hur de är med barnen Tilläggas kan att pengarna vi betalade för vårt hembakta på förra fsk gick till aktiviteter för barnen, vilket kändes helt ok. Men på denna ryms tydligen sånt inom budgeten

• Mosing

Vi5, det är verkligen inte ok med er nya skola tycker jag. Skit att de körde över protesterna

• Mosing

Cilla, vår fsk är jättebra fast den är stor, ca 150 barn tror jag. 9 avd fördelade på två hus (en väg mellan, så helt skilda gårdar). Personal byter avd mellan läsåren i viss omfattning. På fredagar är det öppet mellan alla avd i ett o samma hus så barnen kan hälsa på varandra. Men jätteviktigt att de har en och samma grupp de hör hemma i, med sina 3 pedagoger.

• Mosing

Asap, åh lilla Virve - det var fint! Å så gulligt att storbarnen är så förtjusta i E!

• Mosing

Vi5, eländes elände! Det är faktiskt riktigt synd om dig! Har inga kloka råd att ge, annat än att du ska ta hand om dig Vet hur det är att kräkas höggravid - inte kul alls. Knepigt att komma ner till toalettstolen dessutom Håller tummarna för att du får sova och vaknar vid bättre vigör. Kramar!

• Mosing

Vi5, vi är gärna din pysventil i tillvaron!

Uppi, skönt att det sakta går åt rätt håll, och att du är nöjd med bemötande och omsorg. Jobbigt att som lök på laxen vara besviken/ledsen/arg om det varit tvärtom. Kram!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8