• Mosing

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Fastnat, så var det ja. Huvva...

• Mosing

Jag körde också 3 h-stuket (med T). Inte att rekommendera Han satt fastlindad med navelsträngen och kunde inte komma ner/ut. Men kroppen skrek K R Y S T A och jag kunde inte låta bli, även om bm vänligt sa att det "vore bra om jag kunde låta bli..." Efter knappt 3 h blev det sugklocka i 10 min (efter en märklig navelsträngsklippning "där inne") - sen föddes han! Med L som inte satt fast gick krystningen på 30 min tror jag, bättre så

• Mosing

Slänger in ett snabbt namnförslag till Jossan innan jag ska iväg och klippa mig: Liv! Som min lillskrutta Men jag gissar att du inte gillar det, eftersom mannen din har det på listan men ni ändå inte bestämt er för det Edith tycker jag också är fint. Och en massa fler av de som de andra nämnt!

• Mosing

Idun tycker jag också är jättefint, och Iben (men är kanske väl ovanligt på svenska?). Lustigt nog kallar vi vår Liv för Iben eftersom det var så hennes storebror uttalade hennes namn i början.

Jag tycker också att flicknamn är lättare att komma på än pojknamn. Men lobbar naturligtvis för namnet Tor

• Mosing

När jag föddes fanns det ett 50-tal i Sverige med mitt namn, ändå var vi 2 st i min klass med samma namn under hela grundskolan. Man vet aldrig hur det blir (Idag är det drygt 16 000 personer)

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8