• Mosing

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

För mig funkade TENS inte alls... Men har ju hört om många som är nöjda

• Mosing

Vi5, jag är generellt sett lättpåverkad och var lite rädd för lustgasen innan jag provat. Vid nåt tillfälle kände jag att jag blev yr när jag andades in ordentligt och då bad jag dem dra ner styrkan, så då blev det bättre. Tycker lustgasen funkade väldigt bra för att den gjorde det hela uthärdligare men utan att den egentligen kändes (pure magic! ) Jag kan absolut förstå att du tror på en pojke, det är ju vad du fått hittills! Jag hade svårt att se mig som en "flickmamma" innan jag fick L. Fast nu vet jag ju att det inte är någon skillnad, haha.

• Mosing

Vi5, sitter här tårögd. Nu får det vara nog med strul! Inte kul alls med oron för navelsträngen heller Hoppas allt lugnar sig lite och att du kan känna dig trygg i vilken vändning det än tar nu. Kram!

Ang hinnsvepning är det inte alls farligt, om ni frågar mig. Milt obehag. Ett par fingrar in och lite "omrörning" bara Avklarat på 5 sekunder. 10 h senare hade jag regelbundna värkar och ett dygn efter svepningen var T född. (Hade dock haft lite värkar ngr timmar innan svepningen och slemproppen gick precis innan. Var på BF+10)

Elsis, usch för makens lunginflammation! Hoppas han kryar på sig snabbt.

• Mosing

Verkar ju för övrigt vara mycket vanligt att barn kräks när de är krassliga, även om de inte är magsjuka. T kräks när han är förkyld, av slemmet/snoret i halsen.

• Mosing

Skulle vilja skriva ett inlägg om en j-vligt trilskande treåring, men jag är alldeles för trött och har ont i huvudet. Får bli en annan dag.

• Mosing

Vi5, tyvärr inga tips om benet Är inne på Galias linje - dags att sluta fundera nu Stor kram och lycka till idag! När ska du/ni in?

Galia, så kan det mkt väl vara

• Mosing

Vi5, det är ju allt som oftast rätt så frustrerande att ha fått fel info (särskilt när det handlar om en sån JÄTTEGREJ som igångsättning) men det kanske är bästa möjliga ändå för er? Hinnsvepning idag och ev igångsättning senare i veckan. Hur mår ni? 

• Mosing

Ok, här kommer problemet med trilskande treåring: är det normalt med en treåring som man måste behandla med bomullshandskar för att hen inte ska bryta ihop av minsta lilla grej? Och ändå är allt fel - vill inte ha den maten (har inte ens sett vad det är för mat), vill inte ha den tröjan, vill inte sova, vill inte vakna, vill inte titta på den filmen. Och utbrotten är inte av denna värld - skriker, hoppar, sparkar. Gud förbjude att vi rör vid honom. I 9 fall av 10 är han väldigt trött när de kommer, men han vill INTE vila på förskolan längre ("för det gör inte de stora barnen"). Ögonen går i kors i vagnen på väg hem. Men somnar han blir det etter värre när han väcks, oavsett hur länge han sover. Suck... Det är inte så mycket glädje i förishämtningarna nu för tiden, allt handlar om att parera och försöka undvika utbrott Rynkar på näsan Tur att den lilla (1,5 år) nästan alltid är en solstråle iaf Solig En av hennes första tvåordsmeningar var för övrigt "T leschen?" vilket sades med bekymrad min Kyss

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8