• Mosing

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Chiqita, för mig tog det 12 mån att få normal cykel efter vanliga p-piller. Eftersom vi vill hålla dörren öppen för en trea inom en hyfsat snar framtid har jag inte börjat med några hormonpreparat alls.

• Mosing

Jaaa, äntligen! Grattis till flickan vi5, och bra jobbat!!! Ligg lågt nu kära du, vila och återhämta dig och "bara" agera mjölkbar

• Mosing

Håller med om att det finns en särskild mening med att hon föddes just den 24:e. Hoppas det känns så för er också, Vi5. Kram!

• Mosing

Vi5, så jobbigt att inte få sova efter denna pärs. Håller med de andra om att du ska be om en lugnare plats så du får vila nu. Jag tycker det är helt galet att det ens finns delade rum för nyförlösta kvinnor...

• Mosing
    Galia skrev 2013-10-24 20:00:33 följande:
    Mosing: jag tror inte det är farligt att "vika ner sig" ibland utan tvärtom stärker det barnet som märker att det kan förhandla sig till en ändring emellanåt. Bara det finns en balans så är det ingen fara. Jag tror inte det är bra att vara alltför principfast i sitt föräldraskap utan nyttigt att visa att bi också är människor som kan ändra sig. När det gäller påklädning så kanske du kan prova att ta på halva strumpan o be T dra upp den? Det brukar fånga Vs intresse iaf så man knappt hinner börja trä på strumpa 2 så ropar han "jag jag jag kan" och viftar bort ens händer. Sen vet jag att han kan mer på föris än han alltid visar, men det är skillnad på att vara hemma. Som förispersonalen brukar säga "ni känner ert barn bäst, vi känner det bara i grupp".
    Jo, att förhandla, eller kanske främst att argumentera, uppmuntrar vi till. Men att skrika lungorna ur sig och slå vilt omkring sig för att få se mer på paddan när det är läggdags, det är inte ok. Något som jag kom att tänka på är att jag nog är väldigt rationell och har mycket lite tålamod för "fixa idéer". Exempel: tandborstningen i morse. T vill inte. Säger att han vill ha eltandborsten i stället, vilket är ok. Jag kladdar över tandkrämen från den vanliga till eltandborsten. Han blir arg, vill ha ny tandkräm. Vanligtvis hade jag inte gått med på det, men i morse gjorde jag det och han blev så glad. Inget bråk alls efter det. Jag tror jag måste träna på att välja mina strider ännu mer sällan...

Fick också höra på fsk igår att han har blivit väldigt duktig med kläderna. Och hemma tog han av sig tröjan själv två ggr igår och byxor på en gång. Tjoho!  
  • Mosing

Lia, grattis till den fine sonen!

Drutten, tack för att du berättar om hur ni haft det. Alltid bra att få höra om hur andra gjort i liknande lägen.

• Mosing

Uppi, stor varm kram till dig. Hoppas du får det att funka med arbetsgivaren och projekten, låter inget vidare

Vi5, brösten är alltså mjölkstinna, förstod jag det rätt så? Då låter ju pump onekligen som ett sätt att lätta lite på trycket så att hon får bra grepp lättare. Kräks i halsen-oron låter fruktansvärt jobbigt Jag har också sovit med barnet på sidan mot mig. Och du, skippa kommenterandet en stund och fokusera på flickebarnet och sovandet Har ni funderat ut något namn förresten?    

• Mosing
    Stramalj skrev 2013-10-28 09:48:49 följande:
    Efter några rätt rejält stökiga nätter vet jag en mamma och bebis som sov 4,5 timmar i ett sträck i natt. 
    Halleluja!! 

Grattis till den mamman! Skål
  • Mosing

Och jag vet en tre-åring som inte fått några vansinniga utbrott på en vecka nu Flört Skål

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8