30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Vi5, hur känns det nu? Ang T tror jag att frånvaro av vila är den största förändringen, med konsekvensen enorm trötthet. Lite längre dagar också iom att lillan också börjat på fsk. Jag tror jag ska lämna kl 8 framöver, i stället för 7.30, de verkar behöva sova lite extra på morgonen. Och kanske hämta 16.30 i stället på sikt, men 16 nu när han är så trött. Vi har dragit ner kraven kopplat till ätandet, men kläder är svårare tycker jag. Och då menar jag att han ska ha pyjamas när han sover, men vanliga kläder när han går till fsk (han blir jättearg och ledsen när kläder ska bytas för tillfället, särskilt på morgonen).
Resande, de äter banan/russin/smörgås/skorpa i vagnen på väg hem från fsk så det känns som att blodsockret inte är boven just nu. Tack och lov har han inte återgått till bitande Fy vad du får slita med flytten nu, din stackare! Att amma och städa samtidigt är nog över min förmåga iaf
Cilla, tack J T var rätt snabb på att ändra sig i morse också.
T: Jag vill gå till förskolan nu!
Jag: Ja, jag ska bara göra mig klar så går vi sedan.
T: Men jag vill äta frukost nu. Hemma!
Asap, tur att alla barn är olika T har faktiskt oftast varit enkel att ha att göra med. Ingen period har känts som någon särskild trotsålder förut. Så jag har ju funderat på om detta är vad andra föräldrar kallar trots Har en släkting som alltid säger att hennes barn ”trotsar och kaosar”. Det kanske är nåt sånt här
Kate Mm, förra veckan fick jag dåligt samvete för att ha skrikit på T så det har jag slutat med nu (med undantag för farliga/direkt våldsamma situationer). Kände att jag som vuxen inte borde agera så och vill inte att han ska ha barndomsminnen av en mamma som skriker för att han ska klä på sig Ang din fru så vet ju jag att hon är både klok och trevlig
Tack för era kommentarer och input, det betyder mycket att ha er som bollplank! Och ”outningen” medförde såklart att gårdagen var den första på länge helt utan bråk (!). Han somnade i soffan när jag lagade mat, och jag lät honom sova ca 45 min. Väckte honom oerhört försiktigt och han fick ligga kvar i soffan tills maken kom hem (jag och L hade redan ätit när han sov). Kontentan blev: ingen middag men en lugn em/kväll och hyfsad, om än lite sen, läggning. (Dock var han mycket arg i morse…)