Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

ilja73 skrev 2011-09-22 21:37:30 följande:

hormonstinn:
    Vad skönt att provet gick bra
    Jag har blivit anfådd till och från under graviditeten, det är ju plötsligt mer blod som ska syresättas. Dessutom tror jag att slemhinnorna i näsan svullnar ibland.
    Det verkar ju lite som att norska kvinnor är gravida lite kortare tid än andra då? Märkligt:/    

Hmm.. menar du inte tvärtom? Har räknat veckor och dagar och skulle det vara så som läkaren sa så har jag BF i 42e veckan..  Tror faktiskt att han har räknat helt fel... ska ta det med min BM och se hur hon räknar..
    (¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, Skrutt*n 5/4-2012 *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

Pyttis: hehe.. hade nog blitt varmt att sova i allt det..

Appropå det, om man ska köpa en mössa till en 2,5-åring - vilket mått borde passa då? 

Ego: Idag går jag in i 13e veckan och igår kväll kände jag något som helt klart kunde ha varit bebis. Trodde inte helt på det men det gav en speciell känsla i kroppen och idag läste jag att i 13e veckan så kan man känna av bebis, även om inte alla gör det så tidigt, men det var definitivt inget magbubbel så jag tror faktiskt att det kan ha varit h*n.
    Med Agnes började jag känna i 14e veckan så helt omöjligt är det inte.. hihi

• chiqita
    Tack för tankar och tips kring mössa - jag tog och chansade och beställde 2 olika från Ellos, får väl hoppas att de passar. Beställde en overall också, tänkte bara ha den som extra fast förhoppningen är ju att den ska både sitta bra och vara bra. Dessutom passade jag på att utnyttja min 50% rabatt på valfri vara så den blev lite billigare
  • chiqita

Barba: Grattis här också och välkommen! Ska jag kasta lasso runt dig och binda fast dig kanske så att kroppen fattar att du ska vara kvar här?

Fio: Ahh.. chansade som sagt men beställde en 51/52 till Agnes. Hoppas verkligen att den passar

• chiqita

Måste bara tycka synd om mig... Jag mår så dåligt just nu, så det håller i sig över natten, och dessutom har vi besök av min mans bror i helgen, och första träffen m hans tjej, så det passar ännu dåligare... *vältrar mig i självömkan* Bläääärk!!!!

• chiqita

Zenobia: Førstår att du blir lite less på hur alla lägger sig i och tror och blir uppspelta för minsta lilla... Tyvärr är det väl sådant som man bara "måste" gå igenom när BF är passerat. Hoppas ni slipper vänta så länge på att lillkillen ska kika fram i a fall

• chiqita

Drömde i natt att det blir en liten blond tjej av livet i magen.. Agnes var ju jättemörk som bebis så jag kan ju inte ha drömt om henne.. Drömde om namnet hon skulle få också.. Vi får väl se om det är en sanndröm

• chiqita

Assar: ja jo man vet aldrig med drömmar... Drömde ju om A, att det var en frisk tjej natten innan vi fick svar också, och då hade jag ju rätt.. Samtidigt har jag hela tiden varit mer fokuserad på pojknamn under denna grav i övrigt så...
    Somnade i a fall om efter förra inlägget, är TRÖTT idag , och hade en hel hoper konstiga drömmar.. Kanske kommit in i dröm"fasen" nu

• chiqita

Zenobia: vi köpte vår monitor på Amazon.. Vår har inte sådan funktion men menar att jag såg flera som hade det.. Vi köpte med videofunktion istället

• chiqita

Oyra: Det kan ju vara så att det varierar lite på olika ställen i landet och sen kan det ju ha ändrats med takt att tekniken utvecklas och så...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8