Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

FruFisk: Jo grymt är ordet.. men jag lever på hoppet!
    Snacka om chock när du såg provet först. Tur att det bara var vinkeln som gjorde det, men ändå... Kram!

Sara: Tja, en svacka som hållit i sig hela dagen tyvärr.. Inte alls i form och stackars Agnes förstår inte varför mamma mår så dåligt igen.. Hon blev så glad att se mig när jag väl stapplat mig ur sängen och kom ner för trappen. Kastade sig om min hals och pussade massor. Lillhjärtat mitt... Får bara hoppas att jag repar mig med lite sömn..  om jag bara får sova hela natten...
    (¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, Skrutt*n 5/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

Ellie: Klart du är välkommen!

Lady: Ååååååh så härligt!!!! Grattis till fint KUB-svar!

FruFisk: Så gott att ni pratat igenom allt och står på samma sida i testfrågan. Måste kännas skönt att komma fram till att ni vill samma sak. Kramar

Barb: Hoppas allt är bra idag. Kramar!

Ego: Själv mår jag så där idag, huvudvärk och sååå trött. Var dålig i morse men lyckades somna en bra stund här på dagen.. Snark! Samtidigt blev vi tidigt väckta av Agnes vars favorit är att tända lampan över sängen när hon vaknar. Inte direkt vad man längtar efter när man är sömndrucken  

• chiqita

Min amningskudde fungerar som höftstöd när jag sover numer, borrar ner mig i den så får jag stöd åt alla kanter  

• chiqita

Anna: hon tyckte nog att det var lika bra att ta inskrivningen på samma gång eller ngt. Positivt att du slipper betala dyrt VUL också

Juni: så mysigt det lät med morgonturen!

Pysslig: hihi A gillar också att klä av dockan

I går höll det på att sluta i katastrof vid läggningen. A och hennes pappa sydde en liten kudde och en boll härom kvällen. A älskar sina nya leksaker och båda måste vara med när hon ska sova, problemet var bara att kudden plötsligt försvann! Vi letade överallt men den var bara borta och hon ville inte sova utan "tudden".. Efter mycket skrik och en ganska då less mamma somnade hon till sist.. Hittar vi den inte idag blir jag nog tvungen att sy en ny

Och lite mer ego, nu börjar nerverna klättra på utsidan ändå... Vill bara veta svaret nu, nu, NU!!! Gahh!!! *rastlös*

• chiqita

Lena: Svaret kan komma när som helst nu... 3 v sedan provet och som längst tar det 7 dagar till innan vi vet..

Anna: coolt att det tog sig så snabbt! Brukar det göra det vid insemination?

• chiqita

Anna: Cool!!

Lena: inte hört ngt ännu... Men dagen är ju inte slut ännu. Samtidigt vet jag inte om jag vill att de ska ringa än. Är nog typ lika nervös att de ska höra av sig för tidigt.. Med Agnes fick vi svar efter 3,5 vecka..

• chiqita

Å hjälp nu blev jag ännu mer nervös och aningens mer hoppfull... Vill INTE att de ringer idag, inte i morgon och helst inte på torsdag heller.. Hittade detta i Agnes blogg

"Kvinnan förklarade att vanligtvis prioriterar de efter första kontrollen de prover som visat negativt resultat. Varje prov analyseras av flera personer för att de ska vara helt säkra på att allt gått rätt till. Och, inte för att garantera något, men de prover som ser bra ut brukar ta längre tid och efter att det är klart sänder de skriftligen ut beskedet."

Nu har de ju lovat oss att ringa så snart de vet något så jag hoppas de håller det löftet Åååå nu blev jag ju glatt nervös...

• chiqita

Lycklig har börjat blöda igen och är nu inlagt på OP. Ska vara fastande från midnatt och OP i morrn. Hoppas de får bukt på hennes blödningar nu..

Lena

Barb: Ja jag såg i bloggen med Agnes att vid den här tiden började jag jobba om en vecka när jag väntade henne. Det skulle inte finnas en anstymmelse till chans att genomföra samma bedrift nu.. Mådde inte dåligt nätter när jag väntade A heller så denna gången är det bevisat värre.. Därför tänker jag att det kanske är en kille den här gången.. men det tror inte min man.. Tror han hoppas på en kopia av Agnes
    Hoppas du slipper vara dålig längre än till v 12 i a fall.. Suger att må så här så länge..

Ligger fortfarande 1 kg under inskrivningsvikten såg jag i morse.. har inte gått upp ett gram på flera veckor, men boobsen har lagt på sig en hel del så jag borde eg ha gått upp några kg..  Ont gör de, men klagar inte över storleksförändringen

• chiqita

Barb: Kan förresten tipsa om mynta-te. Det ger i a fall mig en sval känsla i halsen och trollar bort den eviga klumpen för en stund. Det enda teet som går ner hos mig numer, allt annat smakar päck.. Tipsat andra om det och de har också fått lindring så det kan vara värt ett försök.
    I övrigt är det postafen, småätning, kan vara smart att undvika mjölkprodukter då många blivit sämre och framförallt fått halsbränna av dem. Åksjukeband kan hjälpa, ingefära tipsar alltid bm om, men för mig har det inte hjälpt. En bit citron eller lime i vattnet. Här i norge tipsar de om farris (mineralvatten) med äppeljuice, funkar inte för mig men.. 
    Det var i a fall några tips  

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8