Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Blev lite nyfiken så jag googlade på saken (KUB)... Som jag förstått det är åldersrisken bara det första steget, en statistisk beräkning på hur det gått för andra i samma ålder, sedan tillkommer en "adjusted" risk som har att göra med hur nackspalten såg ut, därefter en risk beroende på blodprovet - den kemiska analysen och till sist en slutlig risk beräknad på alla faktorer sammanslaget. 
    Har dock inte hittat någon info om att den över 40 automatiskt har så pass hög risk och blir rekommenderad utökat prov direkt (fvp/mkp).

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, Skrutt*n 5/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

Juni: usch då för sömnlös natt och feber... Hoppas du fått några timmar sömn i a fall.. Kram

• chiqita

Juni: köttfärs Tråkigt m öronen men bra att medicinen smakar så bra

Pysslig: åh nej, så i April levereras bara vakenbebbar..? :-O

Barb: Studsboll

Whohoo - går in i 14e veckan idag och andra trimester! Illamåendet håller sig envist kvar, men jag är glad ändå.. Står också att sexlusten kan komma öka nu.. Hmm.. för min man eller? Själv har jag inte ens sett skuggan av den
    Extremt känsliga bröst dock så de får ingen röra.. och mitt högra har förresten vuxit ikapp mitt vänstra nu :-P

• chiqita

Hmm.. Har man varit för mycket på fb när man börjar sakna en "gilla"-knapp här inne?

• chiqita

Barb: tänkte precis skriva samma sak som dig - PLUS i kämpar-för-syskon-tråden

• chiqita

Milla: hehe: jo det kan stämma
    Tror vattkopper är smittsamma(st) när de spricker upp, och har de börjat torka ut borde det vara lugnt.. Men bättre ta det säkra före det osäkra

• chiqita

Fru Fisk: välkommen in!!! Jag har ju också haft en god känsla hela tiden sedan plus så jag hoppas magkänslan är rätt för oss båda
    Jobbigt med risken för genetisk avvikelse men fint att de följer upp. Kram

Juni: så typiskt för N men han får ju god kondis

Assar: hade inte speciellt god sexlust när jag väntade A heller så i så fall är det så det blir med tjejer för mig :-P

Zenobia: tack! Ja även om jag inte vågar slappna av helt förrän provsvar så känns det ju ändå lite positivare för var vecka som går..

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8