Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Barb; Ja det är just det som är mitt dilemma med.. Måste äta men äter jag för mycket, framförallt till middag, så kommer både illamåendet och halsbrännan direkt. Äter jag å andra sidan för lite så kommer illamåendet kort därefter.. 
    Just nu äter jag minst en isglass om dagen, kyler också lite om så bara kortvarigt. Höjer nog blodsockret lite med..

Mina boobs var lite tröga i starten.. eller snarare, det ena växte men inte andra. Nu kapplöper de dock med varandra

Mynta-teet förresten, kan direkt se lite färglöst ut. Häll gärna lite vatten på bladen först (tror bara det finns som löste) och låt dra några minuter först så får du mer färg och smak när du häller på vatten nästa gång  

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, Skrutt*n 5/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

Juni: Åh vilken fotkoll du har!

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, Skrutt*n 5/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

Åh, te på färska blad låter spännande Behöver man många blad för en kopp - om du vet?

• chiqita

Juni: din stackare.. Hoppas du fått sova lite i a fall... Apropå en fråga jag ställde i 1-3 år förresten.. Knattematte, heter den så i app store? Hittar den inte.. :-/ Kram!

• chiqita

Ahh missade svaret Söker på båda.. Förstår inte varför jag inte hittar.. Tror den prioriterar norska och danska appar men hittar ju andra svenska.. Skumt...

• chiqita

Juni: ahh nu vet jag hur det fungerar. Min appstore är knuten till Norge och när de publicerar appar väljer de i vilka länder den ska publiceras så det förklarar varför jag inte ser den.. Typiskt..

MrsFisk: vet flera i apriltråden som inte alls känt av grav mycket och naturligtvis blivit mer oroliga.. Men du ska nog inte jämföra dig med mig då mitt illamående mest troligt är en form av hyperemesis, så med andra ord lite extremare än vanligt illamående..
    Mina boobs kom som sagt igång sent och på FL står det att de slutar ömma efter v 13 tror jag, men det var ju typ då mina började :-P
    Du ska se att allt går bra! Kram!

• chiqita

Persefone: Hoppas du mår bättre nu! Om du känner dig redo får du gärna skriva in dig på BF-listan också

Så kul att läsa om hur era små växer. Längtar till den dagen jag också får uppleva en bebis och dess utveckling.

• chiqita

MrsFisk: gillar verkligen beskrivningen av hur din graviditet kommer se ut. Jag vill också beställa en sådan - hur gör man?

• chiqita

Fio: ja könet vill vi veta, som en liten bonus efter allt vi gått igenom..
    Intressant att man kan bli sämre med andra barnet.. Stämmer ju om inte annat på mig..

Blir i a fall riktigt spännande när vi får veta kön. Drömde att det blir en lite blond tjej, men känslan har hela tiden varit kille. Verkar vara en aktiv krabat i a fall, känner rörelser varje dag nu

• chiqita

Inga svar idag.. Då får vi väl hoppas på morgondagen då..

Mina b6-vitaminer kan förresten inte ha gjort ngn skillnad i mitt mående. Här i Norge är de superrädda för styrka i allt vad hälsokost heter och har satt en dagsgräns på 1 mg, men enligt engelska och tyska studier ska man ta 3*10 mg eller 2*25 mg om dagen för att ge ngn verkan.. Tror jag måste handla när vi kommer till Sverige i helgen

Nu sängen. Natti!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8