Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Lady: jo du har så rätt, risken att det ska vara dåligt är bara runt 3% så här sent, och det är i första vändan 33% risk att det ens sker och de flesta med så tidigt mf att de inte ens vetat att de var gravida, så oddsen är på min sida. Men, första gången blev det sen abort då inte kroppen förstått att det var fel och mamma gick ju t o m en v över tiden med sitt första barn som inte var friskt.. Så risken finns, även om den blir mindre och mindre för varje dag som går..

Hur går det för dig? Får du tätare uppföljning nu..? Fler UL? Kram!

• chiqita
    Moppen, jo jag har en balanserad translokation som i värsta fall kan föras över i obalanserad form och då blir det inget livsdugligt barn.. Tack för tumhållning. Håll dem extra hårt på tisdag.
    Nja.. idag är ingen bra dag. 2 sek efter mitt förra inlägg kände jag att jag var tvungen att springa på toa. Blöö Första gången jag nästan inte hinner in dit.. Har ändå lyckats hålla det under kontroll sista dagarna genom att äta våra äpplen från gården. Åt bra med middag igår också så allt talade egentligen för att det skulle kunnat bli en bra dag. Verkar som jag mår mer dåligt dagen efter jag fått i mig bra med mat.. :-/ 
    (¯`°? Vår snutta kom 2/7-09 *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

Persefone: åå stackars dig som blivit dålig igen.. Illamående kan verkligen suga musten ur en... Hoppas det blir bättre idag. Kram!

Assar: de stora projekten får du ta när barna är stora, och utflyttade

• chiqita

Juni: visst är det kul att ärva kläder!!! Har massa till Agnes i ett år framåt tror jag. Nu får vi bara hoppas att det inte är en kille i magen för då har han inga kläder

• chiqita

Cissi: hehehe kan riktigt se hur A rusar fram mellan hyllorna

Sparken: känner igen ditt nick men inte säker att vi hälsat *hälsar*

• chiqita
    Lady: Ja det måste vi ju göra-- Att få veta könet helt säkert ser jag som en liten extra bonus. ;--) Har faktiskt redan börjat fundera på namn.. hehe.. 
    Hehe, visst blir man paff när någon lägger märke till det.. Magen började puta en hel del här också, i 9e veckan tror jag det var. Räknar med att det är tarmar som svällt och så men lite mysigt ändå att få känna sig gravid..

Lycklig: Hoppas det känns bättre idag. När det kommer till mjölkstockning, fick det nästan några gånger med A och då knölade brösten till sig ordentligt.. Onda och spända var de.. Värme och mjuk massage, gärna i duschen, var helt super. 
    Napp har vi aldrig försökt att få Agnes till att ta egentligen. Flera mammor omkring mig ifrågasatte det, min kusin rekommenderade mig att doppa den i sockerlösning första gången - det hade hon gjort, men varför försöka tvinga på bebis något som hon inte ville ha, så resonerade jag. Vi testade någon gång men hon spottade bara ut den. Hon har aldrig heller sugit på tummen, fingrar, snuttefilt.. Tror att en del barn bara inte vill ha något i munnen konstant. Tänker det är positivt då vi slipper försöka vänja av henne med det. En del bebbar verkar dock ha ett enormt sugbehov och då kan det nog vara positivt med napp ändå.. 

Här flödar hormonerna alltså. Körde min nyköpta yoga-DVD idag och så fort jag körde igång övningarna blev jag aldeles tårögd och började gråta ordentligt. Agnes som satt blev bredvid mig blev nog så paff av det och kom fram och gav mig en riktig kram. Då grät jag ytterligare en skvätt - hon fattade ingenting, såg förvånat på mig och kramade om mig igen. Så söt mitt lilla hjärta Hjärta

• chiqita

Alltså,, jag har (redan) börjat tänka på förlossningen. Det som skrämmer mig lite är inte att det ska göra ont utan att jag precis som förra gången ska bli dålig, spy, få hög feber och stressa upp bebis så att jag inte heller denna gång får föda i badkar. Bara tänkte kolla, är det någon fler som blivit dålig under fl eller vet ni om det är vanligt?

Planerar ju precis som förra gången att föda helt naturligt på "naturlig" klinik. Denna ligger dock i samma byggnad som den andra födoavdelningen så oavsett vad som händer ska jag i a fall slippa åka ambulans den här gången  

• chiqita
    Lycklig: Finns det ull-inlägg i Sverige? Här i Norge älskar de ju allt av ull. Om inte annat kan du nog få ett par av mig, har fått ärva massor av en väninna. Helt super för att hålla boobsen varma i höstblåst och kyla. Kan ju skicka till dig/lämna över nästa gång vi är i Sverige. Åker ev dit om 2 veckor. Kram!
  • chiqita

Alltså, får jag bara veta att det är en frisk bebis i magen ska jag skrika ut till hela världen att jag är gravid. Kommer nog lägga ut en bild på en gravidmage på FB Ååååå som jag hoppas att det ska gå vägen den här gången också!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8