Lady: Ja det måste vi ju göra-- Att få veta könet helt säkert ser jag som en liten extra bonus. ;--) Har faktiskt redan börjat fundera på namn.. hehe..
Hehe, visst blir man paff när någon lägger märke till det.. Magen började puta en hel del här också, i 9e veckan tror jag det var. Räknar med att det är tarmar som svällt och så men lite mysigt ändå att få känna sig gravid..
Lycklig: Hoppas det känns bättre idag. När det kommer till mjölkstockning, fick det nästan några gånger med A och då knölade brösten till sig ordentligt.. Onda och spända var de.. Värme och mjuk massage, gärna i duschen, var helt super.
Napp har vi aldrig försökt att få Agnes till att ta egentligen. Flera mammor omkring mig ifrågasatte det, min kusin rekommenderade mig att doppa den i sockerlösning första gången - det hade hon gjort, men varför försöka tvinga på bebis något som hon inte ville ha, så resonerade jag. Vi testade någon gång men hon spottade bara ut den. Hon har aldrig heller sugit på tummen, fingrar, snuttefilt.. Tror att en del barn bara inte vill ha något i munnen konstant. Tänker det är positivt då vi slipper försöka vänja av henne med det.
En del bebbar verkar dock ha ett enormt sugbehov och då kan det nog vara positivt med napp ändå..
Här flödar hormonerna alltså. Körde min nyköpta yoga-DVD idag och så fort jag körde igång övningarna blev jag aldeles tårögd och började gråta ordentligt. Agnes som satt blev bredvid mig blev nog så paff av det och kom fram och gav mig en riktig kram. Då grät jag ytterligare en skvätt - hon fattade ingenting, såg förvånat på mig och kramade om mig igen. Så söt mitt lilla hjärta