Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Å vad härligt att se dig här inne Lady, tänkte på dig idag Grattis till lyckat VUL!

• chiqita

Yes! Fick idag brev om att jag fått födoplats på den naturliga ABC-kliniken (man söker klinik här i Norge) och ska dit i början av Oktober för att träffa BM
    I morgon blir tidig dag för förundersökningen så nu ska jag försöka göra tidig kväll

Haha, och som i ett trollslag pratade de precis om just Ondansetron på kvällens avsnitt av House

• chiqita

Lady: ååå så glad för er skull och hoppas hoppas att det går vägen. Hehe, saltlakrits vill jag också ha..

Sitter i väntrummet nu och på vägen hit blev jag tvungen att spy i bilen.. Urk!! Som tur var hade jag påsar i väskan men.. Känner mig i så där form kan jag säga.. Och efter detta ska jag på jobbet en kortis.. Känns också sådär.. Men men, snart snart UL

• chiqita

Idag har vi varit på UL och fick se en liten "nalle" med tickande hjärta. Fick höra hjärtat också och titta länge på den lill*. Kändes så gott att se att där faktiskt växer något inne i magen! De gissade 8+2 och enligt sista mens är jag 8+3 så detta känns super!
    Moderkaksprov 20e sept och därefter upp till 4 v väntande.. Men just nu är jag bara lycklig, illamående men lycklig :-P

• chiqita

Sara: ja helt underbart! Vill ju inte lägga för stor vikt på det men hoppet växte nog en aning efter det fina ULet

• chiqita

Sara: grattis till en liten 4-åring!

Lady: hörde av någon att de läst att ju färre ägg som är kvar så större chans att det är bra kvalitet på de. Håller tummen stenhårt att det ska gå vägen nu. Kram!

Ego: var hos läkaren idag och han var på vippen att skriva ut ondansetron till mig när han såg priset, 450:- för 10 tabletter och man skulle inte bara äta en om dagen heller så då bestämde han att vi skulle testa några andra.. Har varit dålig sedan igår så jag är beredd att testa det mesta.

• chiqita
    Lycklig: Läste bloggen nu och så skönt att de lyssnade på dig så du fick lite extra kontroller. UL med storleksberäkning dessutom. Hoppas hinnsvepningen ger resultat så du snart får åka in på BB

Kan nämna att jag bloggar om "det andra plusset" också om någon vill läsa  
    (¯`°? Vår snutta kom 2/7-09 *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

Tack för alla grattis. Känns verkligen helt underbart efter första UL. Jag vet ju att jag är i goda händer när det väl är dags för provet den 20e. Nu får vi bara hoppas att den lill* "nallen" ser till att stanna kvar också

Kan också säga att jag tror inte att de nya tabletterna läkaren skrev ut hade speciellt stor verkan. Som på en given signal började illamåendet och frusenhet.. Blaahh... Får bara hoppas att det oavsett ser till att stoppa efter v 12. Min kompis som förutsa graviditeten tror stenhårt att det är en kille denna gången. hehe... Vi får väl se om det stämmer...
    Nu ska jag gå lägga mig och hoppas jag kan sova bort illamåendet.. Hoppas på positiv natt för Fiji och Lycklig  

• chiqita
    oyra skrev 2011-09-02 08:57:16 följande:
    (¯`°• Vår snutta kom 2/7-09 *kärlek* •°´¯)
    Hormonstinn, våra barn är ju födda samma dag!
    Lite tråkigt bara att alla är på semester när de har födelsedag men man får väl pussla lite med dagarna så kalaset blir av ändå
  • chiqita

Sara: Ja som Johanna skrev är apotekssystemet lite annorlunda i Norge och i princip allt är dyrare.. Inte heller existerar alla tabletter som i Sverige. Frågade först om Lergigan, men den fanns inte alls.. Har fått Afipram eller något liknande.. Kan inte säga att jag upplever någon större skillnad, däremot är det desto viktigare att jag hela tiden finner på något att äta.. Inte alltid lätt men har upptäckt att Servelat går ner, ungefär som tunna större falukorvskivor.. Vet att det kanske inte är rekomenderat till gravida, men just nu äter jag det som går ner.. Tänker att det är bättre.. Har också hittat ett bröd som funkar, inte alla gör det, men det här går bra, rostat. Apelsinläsk lugnar också magen så det blir en del sådant.
    Värst är det på kvällen, då har jag den där klumpen konstant och ökat salivutsöndrande.. blir så när jag mår illa.. Det är alltid en kamp att borsta tänderna för har jag otur triggar just det igång det..

Lycklig: Inte skriven i Sverige längre, men om vi har vägarna dit känner jag en läkare. Han brukar skriva ut recept till mig i svärfars namn ibland så om vi ska dit tänkte jag ta kontakt med honom..

Nej, nu dags att sova.
    Nattti!  

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8