Inlägg från: chiqita |Visa alla inlägg
  • chiqita

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Fio: hehe ingen fara. Jag har inte fått bestämt datum för mkp ännu men ska dit 31 Augusti för en förkoll. Då ser det så att moderkakan ligger där den ska och hur långt gången jag är. Men troligen blir det mkp 1-2 veckor efter då jag börde vara i vecka 10 då..  Det är i vecka 10 som de tidigast kan göra provet. Minns dock inte om det var i 10+ eller 9+

Idag har jag haft som värsta ÄL-känningarna i magen. Vore det inte för att jag är gravid skulle jag nog lobba för att locka maken till sängs nu. Just nu finns dock inget som helst sådant intresse  

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09 *kärlek* ?°´¯)
  • chiqita

Eva: Rättade upp listan och la samtidigt till mig själv..

Håller med om att det måste saknas folk på listan... Ska det inte komma några fler barn mellan Fijis Septemberbebis och min Aprilbebis? Det låter ju väldigt skumt..

• chiqita

Grattis Puchahontas till en liten Frej!

• chiqita
    Fio: Håller tummarna för att det faktiskt är något på gång snart!

Pucha: Lät ju som en riktigt bra förlossning, vart bokar man en sådan?

Evasha: Åh så du vågade och klarade av att pillra lite.. Själv skulle jag nog vara aldeles för feg för det, fast det är ju osäkert om jag ens skulle klara av det

Ego: Själv så här i början så mår jag bara mer och mer illa.. Går ändå redan in i 8e veckan på söndag och tycker nog att tiden går lite fortare nu med andra barnet. 
    I helgen ska vi på bröllop och dagen kommer bestå av en 8 timmars bilresa. Ser inte direkt fram emot den då jag vaknade redan kl 4 och är rädd att illamåendet ska ta nya höjder just i dag, eller under helgen. Hade tänkt att försöka smyga med att vi väntar barn men samtidigt, om jag ska må så här kommer jag förmodligen inte se så glad ut så kanske är det lika bra att ge en bra förklaring.

Nu hoppas jag få läsa om flera  nya bebbar när jag kommer tillbaka. Lycka till alla!

• chiqita

Fy f-n, nu av alla dagar har jag börjat kasta upp, får inte behålla ngt och sitter fast i en bil på väg till bröllop... Blääää...

• chiqita

Fio!!! Hoppar och skuttar i sinnet!

Ilningar och liksom dragningar har jag också av och till Oomickanoo, så det är nog positivt

Nu är vi Framme vid bröllopsfirandet efter 9 timmar helvetesfärd där jag suttit över påse efter påse när jag inte lyckats sova för att så vakna och plötsligt må illa igen. har inte fått behålla något jag stoppat i mig.

Personalen på hotellet fixade dock en macka och drickbuljong åt mig som jag ska försöka få i mig nu och när de sa att jag bara kunde ringa på dem så kom de ner till rummet var jag ytterst nära tårarna av tacksamhet. Hormoner...

Fiji: tack för råd men inget av det fungerade sist och hittills har jag både testat tabletter och sea-band. Ingefära vågar jag mig inte på för den gjorde mig bara mer kvalm..

Som tur är ska de ha festen på samma hotell men målet är att vara med på bröllopet på dagen så får vi se hur kvällen tar sig ut.. Kommer inte vara med på middagen i a fall..

• chiqita

Och beklagar mitt klipp-och-klistra-inlägg, oomickanoo är ju inte med i den här tråden.. :-P

Assar: tja bilen lär ju inte ha gjort saken bättre, men började må riktigt illa hemma så..

• chiqita

Ela: och grattis till krypande E!

Lycklig: skrev visst inte helt klart, menade middagen ikväll.. Har i a fall fått i mig en kopp buljong nu och väntar på en till. Middagen i morrn är ändå osäker.. Tror kanske inte krabba, varmrätten (vet ännu inte vad), chokladmoussen och tårtan tilltalar min oroliga gravidmage Men kommer i a fall försöka delta så gott det går, om det är ok för brudparet vill säga.. Vill ju inte förstöra deras kväll.. Men nu vet de i a fall att jag är gravid

Håller tummarna för att Fio är kvar på BB, öppningen kan ju gå fort med andra barnet

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8