30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Provet är klockan 9.. Börjar bli nervös nu.. även fast jag gjort det förr...
Provet är klockan 9.. Börjar bli nervös nu.. även fast jag gjort det förr...
Hej tjejer. Provet gjort och de fick bra prover i tillägg så har vi tur går det lite fortare att få resultatet. 2-4 veckor har de sagt men räknar med minst 3 i a fall. Jag blev inte svimfärdig som sist så just nu känns det rätt bra
Fick i tillägg en UL-bild med mig och blev framflyttad ngn dag.
Måste bara fråga.. är det någon av er som gravid, som har känt som att det tar emot att andas.. Nästan som att det inte kommer in tillräckligt med syre? Känner det främst när jag andas genom näsan, kanske för att jag mer eller mindre konstant är lite lite täppt, men andas jag genom munnen går det fint... Är bara en så otroligt jobbig känsla...
Kan inflika att första dygnet efter MKP gått fint, har inte märkt av några direkta sammandragningar eller som mensmolningar och inga blödningar.. Tror risken för MF efter prov är mest överhängande första dygnet.. någon som vet? Har i vilket fall haft en riktigt bra dag och bara varit så genomlycklig.. Hormoner eller för att det är skönt att provet är gjort.. har väl inte så mycket att säga eg, bara gott att ha en bra dag som omväxling
Vinkar till Lilablå och Kaz: tror inte vi mötts förr
Sara: hehe, no offence
Ja helt underbart att få en bra dag. Illamåendet höll sig någorlunda tills det blev kväll i a fall. Idag är det lite sämre med det och vaknade med krasselhals, men känner mig rätt glad i a fall
Idag blir det läkarbesök och kolla lite värden och i morgon går jag in i 13e veckan - gott!
Appropå skor, dessa köpte jag på skopunkten. Kanske ren skit, men rätt billiga så då blir det inte riktigt som att köpa grisen i säcken.. www.skopunkten.com/Barnskor/Modeller/Baby/Baby-str--19-23
Blir inte mycket "fredagsmys" kan jag säga!
Var förresten till läkaren idag och fick kollat upp lite värden, ta blodprov och så. Han sa att jag har BF 13 april enligt sista mens, detta efter Norsk räkning, men om jag var i v 11+4 i tisdags skulle det betyda att jag har BF 17/4 efter hans räkning, Låter helt snurrigt. De räknar att en graviditet tar 280 dagar och det är exakt som på FL, fattar ingenting.. Hur kan det skilja så mycket liksom..? På andra norska sidor står det att jag har BF 8 april om jag var på dag 11+4 i tisdags.. Otroligt förvirrande..
Han trodde därtill att mina höftproblem var en muskel som klämde på ischiasnerven.. Var inte alls inne på tidig foglossning.. Tja jag vet inte vad jag ska tro jag..