• crijo

Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3

Gör en ny tråd då vår gamla stängdes igår...
    Detta är en tråd för oss som gör/gjort äggdonation ute i Europa. Vi som kämpat och vi som kämpar, här kan vi diskutera och gratta och trösta varandra på denna jobbiga vandring {#lang_emotions_sunny}

Klippte ut det som vi hade i tråden sen förut…
  • Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3
  • kramiiis
    Liselotte B skrev 2010-03-25 15:19:21 följande:
    Jag tog min Procren-spruta i söndags. Visst ska jag få mens snart då?
    tog du den på cykeldag 21? du kan få den allt från när din mens är beräknad till 2 veckor efter sprutan (har hänt mig).
    ♥leva livet, kom så ska vi leva, livet livet, kom så ska vi leva!!!♥
  • kramiiis

nilisen! GRATTIS! så härligt!

sodkt igen: förstår att ni behöver ett break. Ta inga beslut nu om framtiden, utan bara va istället. är jätteledsen för er skull!

jobbigt med hjärtklappning, hoppas det går över!

• Liselotte B

Tack omstart! Jag trodde mensen skulle komma i anslutning till VUL som jag ska göra om två veckor men jag känner det som om jag skulle få mens idag. Vresig och svullen!

• Liselotte B

omstart, jo jag tog den på mensdag 21 enligt programmet som AVA Riga gett mig.

• kramiiis

liselotte: då kommer den säkert snart!

• LoLiNi

omstart/kramiiis: nu tror jag väl ändå… du som orkar igenom så mycket! Inte behöver du vara rädd för att göra de andra sällskap vid fikat!
    Tycker att du ska fråga den som är ansvarig för placeringen varför du är skiljd från resten av arbetsgruppen! Det låter osmidigt att ha en person på ett annat plan!

Stå på dig annars gör någon annan det! Jag vet att du kan!

Stödkramar
    Låla

• Sjörövarmoster

Hjälp!

Idag hade jag och min man en tid bokad på Carlanderska i Göteborg för att göra alla prover som EGV i Riga vill att vi ska ta inför vår ÄD. När jag bokade tiden på telefon sa de att de brukar ta emot par som gör ÄD utomlands och allt lät så bra. Men när vi kom dit visade det sig att de inte kan ta alla prover! Så frågan är vad gör vi nu??De prover som inte kunde tas var de olika plasmaproverna och de kunde inte hänvisa till någon annan klinik som kunde ta dessa heller. 
    Det verkar dessutom vara omöjligt att få någon gynekolog att skriva ut medicinerna på högkostnadskortet. Har ni andra betalat era mediciner helt själva eller kan ni rekommendera någon gynekolog som skriver ut dem? Är det någon som vet om medicinerna är billigare om man köper dem i Riga och i så fall hur mycket billigare?
    Just nu känner jag mig så arg och ledsen och om jag visste att det skulle bli så här krångligt hade vi nog valt att åka till Riga för att ta proverna. Vi är dessutom i lite tidsnöd eftersom vi ska hinna dit innan deras semester i mitten på juni. Hur länge har ni medicinerat innan ET?
    Många frågor blir det och hoppas innerligt att ni med mer erfarenhet av detta kan hjälpa oss!
  • tjorven01

Sodkt,
    Tycker du gör rätt i att ta en paus om det känns för jobbigt. Ibland kan det vara skönt att bara få vila lite och slippa leva mellan hopp och förtvivlan. För mig känns det alltid bäst att komma igång så fort som möjligt.
    Själva håller vi fortfarande på med egna ägg men planerar att starta upp med ÄD om det inte går.

{#lang_emotions_flower}

Massa styrkekramar till dig

• crijo

Tackar till alla som håller tummarna! Jag börjar känna lite av biverkningar från mediciner. Svulnar på dagarna och svetas mycket på nätterna. Brösten har börjat öka i volym (progesteron biverkan!!!).

Bengalen: Proven jag skulle ta är: APTL, Fibrinogen, Protrombine complex, D-dimetri. Jag ska försöka boka tid någonstans nästa veckan. 

• Gottisen

Crijo: Grattis till ruvningen. Vi har bf 16 maj, men vi får väl se när de små vill komma till världen. Nilisen: Tickande hjärta, härligt : )

Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3