• crijo

Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3

Gör en ny tråd då vår gamla stängdes igår...
    Detta är en tråd för oss som gör/gjort äggdonation ute i Europa. Vi som kämpat och vi som kämpar, här kan vi diskutera och gratta och trösta varandra på denna jobbiga vandring {#lang_emotions_sunny}

Klippte ut det som vi hade i tråden sen förut…
  • Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3
  • Bette
    nilisen skrev 2010-03-24 21:41:15 följande:
    Ett tickande hjärta på UL idag :). Glädjen är enorm, dock är även oron stor hur det ska fortskrida.......så är det väl för oss alla som kämpar för ett litet barn.... Irma, tack för lyckoönskningen. Önskar dig all lycka över vad som komma skall :) Crijo, tack för din tumhållning och grattis till din ruvning av två ägg. Vår situation liknade er. Vi fick tre toppägg av bästa kvalite efter befruktning. Vi hade bestämt oss för att vi gärna sätter in två. Nu kändes det svårt att kasera ett toppägg samt fel och dyrt att frysa endast ett toppägg. Vi vågade efter samrådan med läkare att sätta in alla tre, det ökar ju chanserna till en graviditet markant och risken/chansen till en trillinggraviditet låg på 5 procent. Nu har jag ett levande hjärta i min mage :) Gottisen, stort grattis till din tvillinggraviditet! Kram, kram på er alla
    Hej,

Stort grattis till tickande hjärta.

Kram kram
  • crijo

nilisen: Grattis! Det kommer att gå bra för lilla ärtan! H-n var ju den starkaste av 3 st.
    På kliniken vill dem inte sätta in 3 embryo. Maken ville försöka övertygga dem för han tyckte att det var synd att ta bort ett som var helt livsduggligt, men jag vågar helt enkelt inte. Man vet aldrig om man tillhör dem 5%. {#lang_emotions_smile}

Bengalen: Nej, proverna ska jag ta oavsett om jag testar positiv eller negativ. Jag kan inte utantill, men jag återkommer till dig med vilka prov det var. Kanske hon söker efter autoimuna sjukdomar. 

Angående svaret du fick av dem...Nåväl, anledningen att jag var så negativ inställd var ju deras tråkiga svar. Löpandeband känslan vid FET...
    Läkaren var igen jätte trevlig och visade intresse i ens fall när jag träffade henne. Hon visade att hon har försökt hitta en orsak till första misslyckande. Hon var nästan säker på att det inte berodde på embryo, slemhinnan var finn vid insättning och alla mina blodprov är perfekta.
    Oavsett om hon gjorde det bara för att ge förtroende eller det var äkta, om detta skulle speglas även i deras emailkontakt skulle jag ha en annan inställning.

• Bette
    crijo skrev 2010-03-25 09:07:37 följande:
    nilisen: Grattis! Det kommer att gå bra för lilla ärtan! H-n var ju den starkaste av 3 st. På kliniken vill dem inte sätta in 3 embryo. Maken ville försöka övertygga dem för han tyckte att det var synd att ta bort ett som var helt livsduggligt, men jag vågar helt enkelt inte. Man vet aldrig om man tillhör dem 5%. Bengalen: Nej, proverna ska jag ta oavsett om jag testar positiv eller negativ. Jag kan inte utantill, men jag återkommer till dig med vilka prov det var. Kanske hon söker efter autoimuna sjukdomar.  Angående svaret du fick av dem...Nåväl, anledningen att jag var så negativ inställd var ju deras tråkiga svar. Löpandeband känslan vid FET... Läkaren var igen jätte trevlig och visade intresse i ens fall när jag träffade henne. Hon visade att hon har försökt hitta en orsak till första misslyckande. Hon var nästan säker på att det inte berodde på embryo, slemhinnan var finn vid insättning och alla mina blodprov är perfekta. Oavsett om hon gjorde det bara för att ge förtroende eller det var äkta, om detta skulle speglas även i deras emailkontakt skulle jag ha en annan inställning.
    Hej,

De har nog bara grymt mycket att göra på kliniken, koordinatorn har väl hand om flera utländska par samtidigt etc. Ingen ursäkt men i allafall.

Bette
  • Irma01

Hej allihopa...

Jättedum fråga, men jag blev lite stressad av de senaste inlägg:

Jag har inte haft mesn sedan dec 08 och min sista cellgift... Men ändå fick jag remiss till ÄD, och ofta hjälper dem ju kvinnor som har hamnat i klimakteriet pga chemo...

Men när ni har skrivit på sistone verkar det som om man måste ha mens för att kunna göra ÄD, eller har jag helt missupfattat??? {#lang_emotions_surprised}

Känns lite snurrigt just nu!

• LoLiNi
    Irma01 skrev 2010-03-25 10:15:07 följande:
    Hej allihopa... Jättedum fråga, men jag blev lite stressad av de senaste inlägg: Jag har inte haft mesn sedan dec 08 och min sista cellgift... Men ändå fick jag remiss till ÄD, och ofta hjälper dem ju kvinnor som har hamnat i klimakteriet pga chemo... Men när ni har skrivit på sistone verkar det som om man måste ha mens för att kunna göra ÄD, eller har jag helt missupfattat??? Känns lite snurrigt just nu!
    Nej du måste inte ha mens - men behandlingen blir ju helt annorlunda om du inte får mens längre! Eftersom du inte har någon egen menscykel att ta hänsyn till behöver du ju inte synkas mot donatorn! Det förutsätter att du verkligen är i klimakteriet, på naturlig eller konstgjord väg spelar ingen roll, och inte bara saknar mens p g a andra anledningar.

Låla
  • Irma01

Hej Låla!

Tack för förklaringen{#lang_emotions_smile}.

Man känner sig lite korkad med all dessa frågor, men det är ju verkligen en djungel!

Nilisen, stort GRATTIS vad kul!!!{#lang_emotions_sunny}

• Caribe

Nilisen grattis till ett tickande hjärta på VUL, det är en STOR milstolpe

Crijo hårda tummar för dig nu när du är ruvare

Kram Kram

• Liselotte B

Jag tog min Procren-spruta i söndags. Visst ska jag få mens snart då?

• sodkt

Tack tjejer för Ert stöd! Ledsen tjorven att det inte gick Er väg heller.

Detta var mitt tredje ÄD försök. Nu har vi inga fler i frysen att använda. Det kändes ju häftigt att veta att vi hade 10 befruktade ägg,, men men

Jag har slutat med alla medicinera tvärt, har hjärtklappning och det rusar på bra i kroppen.  Vi vet ej om vi orkar vidare, vi tar ett break nu för stunden. Det är ju inte bara behandlingen som är tuff, det är jobbigt att resa från Asien hit varenda gång också, samt att plånboken blir rejält tunnare för varje behandling.

Jag har inte läsa vad i tråden allt som hänt, återkommer.

Lycka till, till er som är ruvare, som plussat eller är på G. Sedan en extra kram till alla som kämpar på och inte får till det. Vet hur det känns,, Kram

• kramiiis

shit nu måste jag väl vara extremt hormonkänslig???

vi har flyttat in i nya lokaler på jobbet. Jag är av nån anleding placerad en trappa upp, alla andra på min avdelning sitter på plan 1, jag på plan 2.
    Nyss så satt ALLA på min avdelning och fikade, det har aldrig hänt förut för inget har velat fika. Men nu i våra nya lokaler ville de det verkar det som. Men ingen har frågat mig om jag ville fika. lättare när man sitter på samma plan kanske. Dock så fikade de på mitt plan och jag såg att de satt där. Men blev för ledsen och känner mig för utanför för att våga gå dit och sätta mig.

typ som om jag är en utomjording...

usch sitter nästan å gråter! dumma jävla hormoner...

sodkt: massa kramar!

♥leva livet, kom så ska vi leva, livet livet, kom så ska vi leva!!!♥
Svar på tråden Vi som gör äggdonation ute i Europa, #3