• Toppenloppan

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

Hej!

Här samlas några av oss kämpande barnlösa som har endometrios och gör eller väntar på att göra IVF.

Vi delar med oss av våra erfarenheten kring biverkningar av den (oftast) extra långa nedregleringen och sedan delar vi även glädje, förhoppningar och oro under resten av IVF-processen.

Nya medlemmar är hjärtligt välkomna och vi lyssnar oxå GÄRNA på lyckade historier från er som trots endometrios idag har era efterlängtade barn.
    De mer pessimistiska historierna undanber vi oss, vi vet redan alltför mycket om vad barnlöshet innebär....och att inte allas sagor har ett lyckligt slut!

Länk till gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46930700.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48972135.html

Här samlas de som blivit gravida:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m49366292.html
    2010 ska jag lyckas leva i nuet!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-27 18:40
    NYA gravidtråden:

www.familjeliv.se/Forum-7-127/m58082346.html
  • Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2
  • Idis

Det hade jag också behövt. Vi blev aldrig erbjudna det, vilket jag tycker är mkt märkligt.

• Mikki

Jo det har jag funderat på... Ett jobbigt steg att ta bara. Kram

• MRE

Kan vara bra med någon som hjälper en upp ur avgrunden, både karolinska och Falun har säkert någon som de kan tipsa om.

• Idis

Mikki, hur är det med dig? Vad är nästa steg tror du, byter ni metod eller kör på samma?

• Mikki

Idis: jag mår lite bättre. Har dock kommit fram till att jag inte orkar en ny ivf så snabbt inpå. Vill vara hormonfri ett par mån så la ner sprayandet för ett par dagar sen. Kram

• Idis

Vad skönt! Vi hade en paus under sommaren som vi valde att förlänga lite , mådde mycket bra under den tiden.

• MRE

Hur går det för er? Mikki, hoppas du mår ännu lite bättre. Idis, hur går det för dig? Jag hopas så att för ,ånga är 2014 året när det vi har kämpat för blir verklighet. Kram på er

BF 11 mars
  • Idis

Tackar som frågar. So far, so good men h-vete vad jag är orolig till och från. Så rädd att mista det vi kämpat för.

• Heidi82

Hej alla kämpare.

Jag har nu äntligen börjat med sprutor (Menopus + Gonal F) efter en manads nedreglering med enanton. Känns helt underbart att fa börja med stimuleringen. VUL i morse sag fint ut med mellan 15-20 ägg. Det här är första försöket för oss (ICSI). Det hela är sa spännande att jag skulle kunna ga sönder. Men är samtidigt medveten att endometriosen kan förstöra mycket pa vägen till plusset. Jag tar även prednisolon för att dämpa immunförsvaret lite.

Eftersom jag har hört att endopatienter ofta har harda skal pa äggen och behöver AHA för att fa äggen att kläckas undrar jag nu om jag ska fraga min läkare om detta. Är det ngn mer som gjort AHA?

• MRE

Jag gjorde AHA vid den senaste behandlingen och tror att det kan vara väl värt att fråga.

BF 11 mars
Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2