Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-27 18:40NYA gravidtråden:
www.familjeliv.se/Forum-7-127/m58082346.html
Tack för snälla ord. Har legat i fosterställning i min mans famn och gråtit. Det känns skönt att jag har en så fin andra hälft. Ärligt talat vet jag inte hur mycket mer jag orkar... Antar att jag får köra på de sista försöken jag har i Falun. Hoppas på lite fler ägg. Men jag känner att mitt psyke är nedbrutet vid dessa tillfällen. Jag hoppas att det kommer fungera, annars får vi tänka om. Kram på er fina tjejer
Innan detta försök, när vi nu fick reda på att Blastocysten överlevde etc var jag nära att ge det ett försök och sedan övergå till ÄD. Att misslyckas gång på gång är så knäckande. Jag tror att jag skulle övergå till ÄD för att ge mig själv en ärlig chans att få "lyckas". Ni får ert barn till slut. Så envis som du är kommer du inte ge upp förrän du har en liten i famnen. Kram!
Mikki, jag tänker mycket på dig. Hoppas att du kan hitta styrka för att gå vidare, med det ena eller andra alternativet. kram
Tack MRE: har startat en blogg. Måste ventilera lite lepetitpluss.blogspot.se
Kram från mig också!
Har bestämt mig för att det SKA gå. MRE det tog väl flera ivf för dig med för att få plus? Men det gick ju tillslut :) vad hade du för protokoll när det funkade?
Absolut, jag lyckades på mitt femte försök. Har aldrig lyckats få något till frysen och har fått ut mellan 3-6 ägg per gång. Sista gången fick jag ut fem ägg, skillnaden var att alla befruktades och fyra delade sig, en något ojämnt så jag fick tre tillbaka och inget till frysen.
Skillnaden sista gången var att jag bytte klinik, åt kortisontabletter, gjorde IRAP och åt en hel del tillskott innan (fast jag hann bara med 1,5 månads ätande) som omega3 , iststol, vitamin d/e/c, ubinocol etc. jag fick sedan endast gonalf (350/400) istället för tidigare 450 & luveris 225. Jag gjorde också korta protokollet vilket var en dröm jämfört med det långa. Som sagt, jag fick också 3 embryo insatta istället för 2. Om jag funderar lite mer på hur jag betedde mig under perioden innan och under ruvningen så var jag mycket återhållsam med vad jag åt och drack (drog t ex ner på kaffe och alkohol redan innan) men utan att låta det gå till överdrift. Jag fick ockås akupunktur och planerade rispning men det fick jag inte till pga tidsperspektivet.
Jag tycker du ska se detta som ditt första försök med nya förutsättningar. Kanske kan du få extra stödmediciner av Falun. De brukar vara duktiga på det. Kanske är också rispning och akupunktur ett alternativ. Du har frysisar kvar och två försök i Falun. Det blir din tur! Har redan läst din blogg, skönt att få ventilera och mycket bra skrivet! Kram
Hur är det Mikki, din kämparglöd är tillbaka?
Inte så mycket Idis. Kommer göra mina behandlingar ändå dock...
Mikki, har du funderat på någon att prata med? Jag inser att jag nog skulle ha haft det under den här resan och tror att det är bra att inte bära det själv och som par. Kram på dig