• Toppenloppan

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

Hej!

Här samlas några av oss kämpande barnlösa som har endometrios och gör eller väntar på att göra IVF.

Vi delar med oss av våra erfarenheten kring biverkningar av den (oftast) extra långa nedregleringen och sedan delar vi även glädje, förhoppningar och oro under resten av IVF-processen.

Nya medlemmar är hjärtligt välkomna och vi lyssnar oxå GÄRNA på lyckade historier från er som trots endometrios idag har era efterlängtade barn.
    De mer pessimistiska historierna undanber vi oss, vi vet redan alltför mycket om vad barnlöshet innebär....och att inte allas sagor har ett lyckligt slut!

Länk till gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46930700.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48972135.html

Här samlas de som blivit gravida:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m49366292.html
    2010 ska jag lyckas leva i nuet!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-27 18:40
    NYA gravidtråden:

www.familjeliv.se/Forum-7-127/m58082346.html
  • Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2
  • MRE

Vad roligt Mikki! Håller tummar och tår för din kämpe!

• Idis

Vad skönt att ni kom till ruvning Tar du alltså mediciner i form av sprutor nu? Blastocysten borde väl ha fäst vid det här laget ja. Jag känner absolut ingenting. Lite ont i magsäcken någon gång då och då, men INGET annat alls. Vissa cykler har jag ont i brösten etc, men inte alla. Så det är helt omöjligt att veta..

• Mikki

Ja fragmin i form av sprutor. Blodförtunnande. När har du testdag Idis? Hur går det för Strumpan?

• Idis

7 okt. Nästa måndag. Blev dålig i magen nu på kvällen. Något jag ätit el? Allt kan få mig att hoppas.

• Idis

Aj min mage! Så himla ont i magsäcken. Det känns som ett jättestarkt sug. Värst på kvällen och natten (när jag ligger i sängen). Nu vaknade jag av det. Ingen halsbränna ännu dock. Ska jag äta nu fast jag inte är hungrig?!

• Mikki

Oj! Du borde nog äta något, lite yoghurt som lugnar magen. Håller tummarna

• Idis

Hade lite ont igår. Magkatarr tror jag. Sug i magen och det blir bättre när jag äter. Med tanke på situationen på mitt jobb beror det troligen på stress. Kom så hastigt bara. Hade mkt problem som yngre, men nu var det länge sedan. Klart jag hoppas.

• Mikki

Hmm det låter ju som ett symtom. Varför skulle det dyka upp precis nu efter alla år? Du har väl haft stressigt på jobbet förut

Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2