• Toppenloppan

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

Hej!

Här samlas några av oss kämpande barnlösa som har endometrios och gör eller väntar på att göra IVF.

Vi delar med oss av våra erfarenheten kring biverkningar av den (oftast) extra långa nedregleringen och sedan delar vi även glädje, förhoppningar och oro under resten av IVF-processen.

Nya medlemmar är hjärtligt välkomna och vi lyssnar oxå GÄRNA på lyckade historier från er som trots endometrios idag har era efterlängtade barn.
    De mer pessimistiska historierna undanber vi oss, vi vet redan alltför mycket om vad barnlöshet innebär....och att inte allas sagor har ett lyckligt slut!

Länk till gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46930700.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48972135.html

Här samlas de som blivit gravida:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m49366292.html
    2010 ska jag lyckas leva i nuet!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-27 18:40
    NYA gravidtråden:

www.familjeliv.se/Forum-7-127/m58082346.html
  • Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2
  • MRE

Även jag håller tummar och tår för er. ni är så värda ett positivt resultat!

• Mikki

Hur mår du Idis? Tänker på dig. Nu har jag klarat första veckan. Nu börjar helvetesveckan.

• Idis

Förstår dig, för nu börjar du tänka och hoppas.

Jag är trött och längtar efter sömn. Ingen mens än. Sov gott inatt. Mensvärken försvann på en alvedon och har ännu inte återvänt... Lite ont på sidan av brösten och de är svullna som innan mens. BIM är väl senast idag. Men igår var det två veckor sedan ÄL.

• Mikki

Tolkar din tystnad som att mensen ej kommit än det här måste ju bara gå!

• Idis

Du har helt rätt. Dag 30 och ÄL var ju dag 14. Som längst har min cykel varit 31 dagar, men då måste ju ÄL kommit senare tror jag. Normalt för mig är ca 27 dgr. Jag har inte testat. TD är på måndag och jag vill inte testa för jag det har alltid varit förknippat med ångest, men till slut blir jag ju tvungen. Fortfarande ömma bröst och jag har ont i ljumskarna och blygdbenet på nätterna, så jag sover väldigt dåligt. Ikväll får det bli en Alvedon. Även stundvis ont i magsäcken och rapig, smått illamående samt dålig aptit även om jag blir hungrig. Äter för att jag måste. Känns helt osannolikt alltihop.

• Idis

Ikväll är första gången under ruvningen som jag känner riktigt mycket oro. Får lite ångest och blir ilsken. Jag hade ont i natt och imorse, men ingenting på hela dagen. Smärta gör mig orolig, men likaså gör avsaknaden av den. Brösten ömmar stundvis, när jag tar på el av BH samt om jag trycker på dem. Illamående (men jag kräks inte) till och från och maten/drycken åker inte ned ordentligt känns det som. Trött både i huvudet och i kroppen. Att vara såhär nära ett plus som jag nu tror mig vara är så himla ovant på alla sätt och jag är såklart rädd att det ska tas ifrån mig.

Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2