• Toppenloppan

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

Hej!

Här samlas några av oss kämpande barnlösa som har endometrios och gör eller väntar på att göra IVF.

Vi delar med oss av våra erfarenheten kring biverkningar av den (oftast) extra långa nedregleringen och sedan delar vi även glädje, förhoppningar och oro under resten av IVF-processen.

Nya medlemmar är hjärtligt välkomna och vi lyssnar oxå GÄRNA på lyckade historier från er som trots endometrios idag har era efterlängtade barn.
    De mer pessimistiska historierna undanber vi oss, vi vet redan alltför mycket om vad barnlöshet innebär....och att inte allas sagor har ett lyckligt slut!

Länk till gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46930700.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48972135.html

Här samlas de som blivit gravida:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m49366292.html
    2010 ska jag lyckas leva i nuet!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-27 18:40
    NYA gravidtråden:

www.familjeliv.se/Forum-7-127/m58082346.html
  • Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2
  • Idis

Vad glad jag blir över ditt inlägg. Nu får du se mig som ytterligare ett bevis på att. IVF kan fungera, vilket jag inte trodde det skulle göra. Varför skulle detta gå om det aldrig gått förr osv. Långt kvar till bebis, men gravid blev jag iaf. Har hört många som blivit gravida efter FET, även om statistiken säger att det är större sannolikhet med färskförsök.

• MRE

Idis, stort grattis! Mikki, många kramar till dig. Din tur kommer också även om jag förstår att det känns tungt. Fler försök i Falun och dessutom frysisar i huvudstaden. Kram

• Mikki

Så väntat men ändå så ledsen... 5:e ruvningen och hoppet börjar verkligen dala. Vill så himla mycket ha en liten. Nu kom det några klumpar när jag gick på toa. Det gör så ont i hjärtat.

• MRE
    Mikki skrev 2013-10-07 09:13:13 följande:
    Så väntat men ändå så ledsen... 5:e ruvningen och hoppet börjar verkligen dala. Vill så himla mycket ha en liten. Nu kom det några klumpar när jag gick på toa. Det gör så ont i hjärtat.

Mikki, jag vet precis hur det känns. skickar så många styrkekramar jag bara kan till dig. Sköt om dig! kram
  • MRE

Mikki, bara en tanke... är det inte lite tidigt för mens om du är på RD 10 eller brukar du få blödning så tidigt?

alla blödningar innebär ju inte att det är kört.. 

• Mikki

MRE: det är cd 27 så det är rätt i cykeln för min mens. Så ledsen idag... Vill veta varför det aldrig fäster. Tänk om jag aldrig kommer få bli mamma?

• Idis

Jag förstår att du är rädd för det. Om du hade vetat att det skulle gå hade du varit mkt mer motiverad och det hade varit ok att det tar tid och kostar pengar. Det är rädslan att det aldrig ska gå som är värst. Var går din egen gräns för att överväga andra alternativ?

• MRE

Mikki, jag förstår dig verkligen och önskar jag kunda säga något som tröstar men jag vet att alla ord faller platt.

jag tror att din tid kommer men förstår att det bara känns som lösa ord just nu. många kramar från mig 

• Katt12

Mikki, jag tycker att du ska tänka på att detta (om jag förstått rätt) var första försöket med tömda ÄL? Om man tänker så, att först nu har du rätt förutsättningar, är det kanske mer uthärdligt att det inte funkar direkt och kanske kan oxå hoppet inför nästa omgång bli större?

Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2