• Toppenloppan

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

Hej!

Här samlas några av oss kämpande barnlösa som har endometrios och gör eller väntar på att göra IVF.

Vi delar med oss av våra erfarenheten kring biverkningar av den (oftast) extra långa nedregleringen och sedan delar vi även glädje, förhoppningar och oro under resten av IVF-processen.

Nya medlemmar är hjärtligt välkomna och vi lyssnar oxå GÄRNA på lyckade historier från er som trots endometrios idag har era efterlängtade barn.
    De mer pessimistiska historierna undanber vi oss, vi vet redan alltför mycket om vad barnlöshet innebär....och att inte allas sagor har ett lyckligt slut!

Länk till gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46930700.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48972135.html

Här samlas de som blivit gravida:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m49366292.html
    2010 ska jag lyckas leva i nuet!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-27 18:40
    NYA gravidtråden:

www.familjeliv.se/Forum-7-127/m58082346.html
  • Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2
  • Mikki

Tack Vindla! Jag kommer på mig själv att redan ha gett upp. Sitter liksom och är ledsen redan... Tror jag gav upp när de sa att det bara fanns 2 ägg i blåsorna. Jag har ifrågasatt det faktumet att de ansåg att jag höll på att bli överstimulerad med 2 ägg. Det är något som inte stämde. De sa att det inte brukar finnas ägg i alla blåsor. Och det är ju klart, det kanske det inte gör. Men vad är det man ser på blodproverna jag tagit? Trodde det var hur mycket ägg man har? Hur kan dessa värden sett så bra ut, tom så att de sänker med 150 enheter? När det bara fanns två? Det är för mig en gåta som de bara viftar bort.

• Idis

Mikki, ja det är lite konstigt. Det är lite som om maten sitter uppe i halsen. Vi får se. Det går nog fasen inte att veta innan, hur mkt vi än känner efter! Jag förstår att du känner dig ledsen och besviken. Men många ägg betyder inte allt. Jag har hört om flera som fått ut mängder med ägg men i slutändan fanns det inget kvar, eller 1 st.

• MRE

Mikki & Idis, tänk positivt! Ni är gravida tills motsatsen bevisats. det kommer bli er tur.
    kram på er! 

• Idis

Ont i brösten som innan mens. Var lite svettig inatt och det brukar också komma dagarna innan. Blir det än värre nästa natt, då skulle jag nog kunna säga att det kommer att bli fler försök för oss. Det är tydligen vanlig att kvinnor med endo svettas nätterna innan mens, pga av att inflammationen börjar flamma upp. Fler som har samma problem? Fortsatt ont i magsäcken till och från. Igår en riktigt sur uppstötning (vidrigt), bara att gå upp och borsta tänderna igen. Då hade jag å andra sidan varit och fikat på ett kalas på eftermiddagen. Te, kakor etc. Lite för mycket för mig. Vilket inlägg, äckligt rent av. Hoppas ni står ut

• Mikki

Ojoj Idis! Låter lovande detta jag tror på din lilla kämpe! Själv är jag på rd 3-4 tror jag. Känner inte så mycket... Haft lite ont i magen igår kväll bara, lite inatt. Svårt att sova sen jag började med prednisolonen. Även fast jag tar den på morgonen.

• Mikki

Utöver alla mina fertilitetsproblem hittade läkaren ett myom vid återföringen han sa att det inte satt så att det störde slemhinnan. Men man blir ju ändå paff. Fick se ett foto på embryot dessutom. Det var gulligt dock hade det en konstig form, som ett päron. Trodde embryon alltid var runda. Han sa att han trodde det berodde på kameran men jag gick hem och googlade (såklart) och hittade lite info om det. Man vet inte riktigt om det har någon betydelse elr varför det blir så. En teori var att den blivit oformlig av nålen som suger upp dem. Nåväl, tog en bild på skärmen på "päronet" så om det mot alla odds blir ett barn har man ett foto på embryot vilket jag tycker är helt fantastiskt

• Idis

Vi såg aldrig Blastocysten, bara de 2 3-dagars vi fick tillbaka i somras. Som massa runda ringar. Inte lik någon av oss Har en kollega som hade myom i livmodern, hon blev opererad och kunde sedan blir gravid när hon var närmare 40 år.

• Idis

Ljuger inte om jag säger att jag rapat 50-100 ggr idag. Helt sjukt, har aldrig varit med om något liknande. Huruvida detta är ett tecken får tiden utvisa, men oavsett vad det beror på är det himla äckligt. Såklart värt det om jag lyckats bli gravid dock.

• Mikki

Haha! Vad händer med din mage Idis? Har du fortfarande suget i magen?

Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2