• Toppenloppan

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

Hej!

Här samlas några av oss kämpande barnlösa som har endometrios och gör eller väntar på att göra IVF.

Vi delar med oss av våra erfarenheten kring biverkningar av den (oftast) extra långa nedregleringen och sedan delar vi även glädje, förhoppningar och oro under resten av IVF-processen.

Nya medlemmar är hjärtligt välkomna och vi lyssnar oxå GÄRNA på lyckade historier från er som trots endometrios idag har era efterlängtade barn.
    De mer pessimistiska historierna undanber vi oss, vi vet redan alltför mycket om vad barnlöshet innebär....och att inte allas sagor har ett lyckligt slut!

Länk till gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46930700.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48972135.html

Här samlas de som blivit gravida:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m49366292.html
    2010 ska jag lyckas leva i nuet!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-27 18:40
    NYA gravidtråden:

www.familjeliv.se/Forum-7-127/m58082346.html
  • Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2
  • myslisa82

Hejhej!

Är det någon som vet vad det är som avgör om de ska äggen ska odlas i 3 eller 5 dagar? Bara nyfiken=)
    Kramar

• myslisa82

Har fått tid för ET imorgon=)=) Äntligen!!!!!

• Grodprinsessan
    myslisa82- Grattis till ET och lycka till! {#lang_emotions_smile}
  • TurkiskPeppar

myslisa82: Grattis till ET! SKa hålla tummar för dig imorgon!

Tack för alla lyckönskningar till mitt ÄP!
    Allt gick bra idag. ÄP gjorde inte alls så ont som befarat. Blev mest trött och yr. Har inte så ont nu efter heller, men det kanske kommer senare idag. Hade i alla fall 8 äggblåsor som gav 7 ägg. Hoppas nu på hög andel befruktade ägg när jag ringer för att kolla imorgon. En nervös väntan!

• Toppenloppan

Nu händer det liiite roligare saker i tråden i alla fall, snart två nya ruvare att heja på!

Personligen räknar jag dagarna till lördag då flyget tar oss till Thailand, har börjat känna av lite klimateriehuvudvärk men än håller sig vallningarna i schack:

Kram

2010 ska jag lyckas leva i nuet!
  • TurkiskPeppar

Trevlig resa Loppan! Vallningar eller inte så lär du snart svettas i alla fall Hur länge blir du i Thailand? Kram

• myslisa82

TP: Skönt att allt gick bra idag!!! O grattis till 7 ägg, håller tummarna att alla befruktar sig fint!

Själv ska det bli intressant att höra imorgon, hur många som har klarat sig bra! Hoppas där blir nån liten skimå till frysen oxå;)

Loppanlängtan:Trevlig resa! VAr i Thailand ska ni???

Kram

• TurkiskPeppar

myslisa: Tack! Hoppas också på eskimåer för oss båda!! Hade känts som en skön trygghet att veta att de finns där.

• Gräddnosen

Hurra, ÄL idag - cykeldag 19! Men bättre sent än aldrig. Vet vad jag ska göra ikväll!

• Gräddnosen

Oj, i min totala lycka över att äntligen få utslag på äl-testet, glömde jag att gratta dig TurkiskPeppar! 7 ägg är jättebra! Skönt att det inte gjorde alltför ont med äggplocket. Nu håller vi tummarna för att de ska befrukta sig fint också.

Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2