Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-27 18:40NYA gravidtråden:
www.familjeliv.se/Forum-7-127/m58082346.html
Skulle hämta mina grejjer på Apoteket men det fanns inga recept inlagda!!!!!!!!!!!
SMART!! finns inga teletider mer idag och jag börjar på Onsdag morgon!! Hoppas att jag får tag i dem i morron!!!! *knepigt*
Tack så mycket!
Det gick bra idag! 10 fina ägg fick de ut (fick 5 förra gången) så jag e jättenöjd!
men nu har jag ganska ont i magen så det blir soffläge ikväll=)
Tack för lyckönskningarna!
Kram
Oj, det har ju hänt jättemycket här inne!
Finns mycket att kommentera, men jag återkommer lite senare med ett längre inlägg. Måste laga lite mat först. Tänkte bara skicka en snabb kommentar till Tess.
Tess - hoppas att det inte kommit något mer rosa. Som andra har skrivit så är det vanligt att blöda ibörjan av en graviditet och det behöver inte betyda att det är kört. Tyvärr började ju jag få lite brun-beiga flytningar på RD13 och sen kom mensen igång på RD15. Hoppas det inte blir så för dig! Håller tummarna!
Nu är jag tillbaka efter lite köttfärssås och spaghetti. Vilken fantastisk fantasi jag har när det gäller matlagning, eller hur?
Grodprinsessan – grattis till ruvningen! Angående molvärken. Jag hade ganska rejäl molvärk efter äp som satt i några dagar. Kan det vara något sådant du känner? Äggstockarna är ju rejält ömma och förstorade efter all stimulering. Vet inte om det finns något samband mellan vaggisar och molvärk.
Loppan – fy vad härligt med Thailand! Blir rejält avundsjuk. Visst är det härligt att slippa mensvärken! Kände precis likadant som du. Hoppas min nästa mens blir lika smärtfri som den förra!
Spattan – Österrike låter inte heller fel. Är det bra skidåkning?
Jomi – surt att lägga ut massa pengar på mediciner men som du själv skriver så är det ju absolut värt det när det lyckas. Det brukar ju gå ganska fort att komma upp i högkostnadsskydd. Hoppas nu att receptet hinner komma tills imorgon. Gå till apoteket tidigt så att du hinner ringa kliniken om receptet inte har kommit in.
Babyväntan – jag tycker att storleken på dina ägg låter fullt normalt. Jag har för mig att mina största ägg låg på 10-11 mm på sprutdag 6. Minns inte riktigt. Hur som helst är ju inte antalet det viktiga utan kvaliteten på dem. Jag fick ju ut 18 ägg men tyvärr var ju bara två av dem tillräckligt bra. Så många ägg behöver inte betyda att man får många bra ägg. Jag håller tummarna för dig nu! Vet att det är nervöst!
Myslisa – grattis till lyckat äp! Nu håller vi tummarna för att de ska befrukta sig fint också!
Ego: Väntar fortfarande på äl. Är nu på cykeldag 17, tror jag, kan vara 19 också. Himla surt att det ska strula så. Hinner ju lägga ut en förmögenhet på ältest. Vill ju inte att mensen ska skjutas upp massor. Vill komma igång med FET så fort som möjligt.
Oj, vilket lustigt typsnitt det blev!? Familjeliv spökar ibland.
Loppanlängtan: Låter underbart att komma iväg till Thailand ett tag. Hoppas ni får en riktigt bra resa! och så skönt att slippa mensvärk, det låter som en dröm
spattanjansson: Låter som att du också har det bra
Tess: Håller tummar för att din mens håller sig borta!! Kramar
jomi: Så dåligt av läkaren att inte fixa recept direkt!! Hoppas det ordnar sig i tid!
myslisa82: Grattis till alla äggen!! Håller tummar för många lyckade befruktningar!
Gräddnosen: Håller tummar för att du får äl snart!! Förstår att du vill komma igång snart igen.
Ego: Tog sista suprefacten och gonal-f igår. Så skönt, är trött på dem! Sitter nu och laddar för att ta Pregnyl om 1,5 timme. Tyvärr är nog inte mannen hemma tills dess, jag som hade velat ha hjälp med att öpnna de läskiga glasbehållarna. Ser nästan fram emot ÄP på onsdag. Smärtan är jag inte rädd för, bara för resultatet...
Gräddnosen-jag håller tummarna för att det snart är dax för din FET! Hoppas att du mår bra!
MysaLisa82- Grattis till äggen!! Och vila nu upp dig-det är man verkligen verkligen förtjänt av efter en äggplockning!
Loppanlängtan- Låter sjukt härligt med Thailand= sol och värme!Önskar dig en superhärlig semester!
Skönt att åka ifrån detta eviga snöande...ska det aldrig sluta!? ( som ni förstår är jag inte ett fan av vinterväder...)
Jomi-verkligen trist det där med recepten-förstår inte hur de kan missa sådant. Som Gärddnosen sa, är man ju uppe ganska snabbt i högkostnadsbeloppet, vilket är tur det, med tanke på att det är galet dyra läkemedel! Så hoppas att du får ditt "IVF-kit" imorgon!
Turkiskpeppar-Ska tänka på dig på onsdag och håller tummarna! Jag tyckte också att det var så skönt att slippa all nässpray, sprutor och tider som skulle passas!
Sköt om er!!
Usch va tråkigt Tess . Lider så med dig! och fortsätter hålla tummar för att mensen trots allt inte ska komma!