Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-27 18:40NYA gravidtråden:
www.familjeliv.se/Forum-7-127/m58082346.html
Hej tjejer!
Såg ni att de tog upp Endometrios i Efter 10 på tv 4!
Tycker det är så bra att de tar upp det för det är nog många som har endo men inte vet om det och fått rätt diagnos av sina läkare.
Som den manliga doktorn sa.. att hade det varit män som hade varit lika sjuka så hade det varit mera forskning mm men nu är det en kvinnosjukdom och därför tas den inte på lika stort allvar. (minns inte exakt vad han sa men något liknande)
Nu är inte programmet färdigt än men det går nog att titta på om man vill på tv4:as hemsida senare.
Håller alla mina tummar för er som gör IVF och väntar och längtar!!
längtan efter lillamirakel: Jag såg delar av det på tv4:s hemsida. Mycket intressant!!
Loppanlängtan: Ok. Jag har förstått det som att FET ska göras när möjligheten finns. Men jag kan ha missförstått, det är mycket information som har skullat in i mitt huvud på sista tiden, så då kan nog något lätt bli fel på vägen . Trodde det var för att öka andelen FET som de gjorde om från 3 försök till poängsystem. Men det där med 2 poäng och 1 poäng har jag fattat på samma sätt som du
Bra om man får välja själv tycker jag! Hoppas din resa blir underbar och att du kommer hem utvilad med nya krafter inför nästa försök!
Ego: Nu ruvar jag!! Känns helt ofattbart. Vågar inte riktigt tänka på det. Är rädd för att hoppas för mycket, men samtidigt vill jag vara positiv för att öka chanserna. och att tänka på att det kanske inte lyckas är en alldeles för skrämmande tanke! Fick ett embryo tillbaka och förmodligen två till frysen. Men väntar en vecka till innan jag vågar lita på att något blev fryst, då vissa får ett brev efter några dagar om att embryona inte klarade sig fram till frysningen.
Trevlig helg alla!!
Grattis Turkisk Peppar till ruvandet=)
Visst känns det ofattbart!!!!
Förra gången jag ruvade så fick jag fruktansvärda kramper redan andra dagen, men än så länge känns allt jätte bra! Ja öm e man ju såklart! Konstigt om man inte va det efter alla ingrepp haha=)
Får du oxå pencillin????
Kram
myslisa82: Ja, alldeles ofattbart Nä, inget pencillin. Varför får man det? Kram
Första gången fick jag inte heller pencillin , men denna gången sa dom att de brukar ge de till alla med endo, pga infektionsrisken. Bara därför jag undrade=)
Jag har fått antibiotika just dagen för ÄP, inte sedan. det har gått bra, ingen infektion menar jag
okej, jag har fått en 10-dagars kur! Det är kanske lite olika på hur endon ser ut just för tillfället!
Konstigt att jag inte fick något alls då. De verkar inte bry sig så mycket om ifall man har endo eller inte i på rmc i Malmö får väl bara hoppas att jag slipper infektion då...