Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-27 18:40NYA gravidtråden:
www.familjeliv.se/Forum-7-127/m58082346.html
"GÅR igenom", inte "gör igenom"...
Trinity: Kan de se på vul om man har någon endo i just bukhålan tror du? Kan det vara det som avgör antibiotika eller inte. Har så dålig koll...
Hej, allihopa. Nu lyckades jag komma in på internet efter några veckors datorproblem (jag väntar nu på en ny dator som jag beställt).
Mitt första IVF-försök misslyckades tyvärr, mensen kom 1 vecka innan jag skulle ta graviditetstestet.
Men jag har 2 frysta embryon så det blir väl frysåterföring efter nästa mens. Blir skönt att slippa äggplock igen till nästa gång för det gjorde så ont i över en vecka, jag som hade hört att man kunde jobba dagen efter äggplock blev tvungen att sjukskriva mig 1 vecka, men hade behövt vara hemma några dagar till pga värken. Men som tur var så behövde jag bara jobba (jobbade gjorde jag inte, bara närvarade) en fredag och sedan vila lörd och sönd, annars hade jag varit tvungen att få läkarintyg på sjukskrivning. Skriver IVF-klinikerna ut sådant, ifall jag måste plocka ägg igen menar jag?
Nu får jag gå och vänta på nästa mens om cirka 3 veckor. Tråkigt.
Är embryorna vid frysåterföring sämre än nya "färska" embryon? Hur mkt sämre i sådana fall?
Anna Lisa: Vad tråkigt att ni inte lyckades Håller tummar för att det ska gå bättre när ni får göra ert frys-försök. Kramar
Tess: Krya på dig!!